کد خبر: ۲۷۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

ایوبی با چه کسانی در قم دیدار کرد؟ + تصاویر

رییس سازمان سینمایی با حضور در قم با جمعی از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: دکتر "حجت الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و هیئت همراه و تنی چند از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم روز پنج شنبه -18 دی- با علما و مراجع تقلید شیعیان در قم دیدار کردند.

به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، دیدار ابتدایی " ایوبی " با آیت الله " حسینی بوشهری "مدیر حوزه‌های علمیه کشورصورت گرفت و در این دیدار رییس سازمان سینمایی بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم حوزه در اعتلای سینمای کشور تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم سینما مردمی شود، باید سینما دینی شود و اگر سینما رنگ دینی داشته باشد، مردم از آن استقبال خواهند کرد.

ایوبی با بیان اینکه امروز روحانیت شیعه آغوش خود را بر روی هنر باز کرده و این از افتخارات شیعه است گفت:همه ما سربازان نظام هستیم و ثمره برخورد خوب مسوولان با هنرمندان را در جشنواره فیلم فجر امسال می‌توانیم مشاهده کنیم و امیدوارم بتوان امسال را سال اعتلای سینمای ایران دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ایران جزء هشت کشور دارای صنعت سینما در دنیا است و بسیاری از کشورها با حسرت به این مساله نگاه می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حدود دو هزار فیلم ساخته شده است، گفت: شاید از این تعداد حدود 10 فیلم به نظر برخی از ما مساله‌دار باشد، در حالیکه در کشورهای دنیا فیلم‌های بسیاری ساخته شده است، اما فقط در صد اندکی از آنها ، فیلم های خانوادگی، پاک و سالم است.



وی همچنین به این نکته اشاره کرد که همه رشته‌های فرهنگی و هنری نیازمند استفاده از توانمندی‌های حوزه هستند.

ایوبی در ادامه ، هدف از سفر به قم را استفاده از رهنمودهای مراجع و علما و ارایه گزارش به آن‌ها بیان کرد.

در این نشست آیت الله حسینی بوشهری با مهم خواندن و قدرت تاثیر گذاری سینما از دست اندرکاران سینما خواست با حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع برخورد کنند و کارهای خود را قبل از دیگران به وسیله منتقدان و متخصصان نقد کنند و نگذارند که بعد از نمایش یک فیلم عده‌ای به آن اشکال وارد کنند. در این صورت مدیران فرهنگی و سینمایی خوراکی برای جامعه فراهم کرده‌اند که هیچ مسمومیتی در آن نیست.

وی همچنین عنوان کرد که استعدادهای زیادی در حوزه‌های علمیه وجود دارند که می‌توانند در آینده ،در عرصه هنر بدرخشند و از مسئولین سینمایی خواست تا کمک کنند تا این استعدادها متبلور شوند.

دیدار بعدی رییس سازمان سینمایی با آیت الله " محمد جواد فاضل لنکرانی" بود که در این دیدار نیز " ایوبی " با تشریح و توضیح مسایل و مشکلات روز سینمای ایران از توانمندی سینمای ایران در رسالت معرفی خوب و درست مفاهیم دینی و شیعی در بین مردم خبر داد.

وی گفت:ما به لطف پروردگار در این عرصه سلاح تصویر و خلاقیت عجیبی که در هنرمندان ایرانی نهفته است را داریم.

آیت الله فاضل لنکرانی در این دیدار خطاب به ایوبی و هیئت سینمایی حاضر گفت: جای خوشحالی است و بسیارمهم است که امروز در کشور ما هنر در اختیار دین قرار گرفته است و لازمه آن ، این است که هنرمندان ما از دین اطلاعات بیشتری داشته باشند و اگر ما بخواهیم هنر را در خدمت دین بپذیریم باید هنرمند ما هر روز اطلاعات دینی‌اش از روز قبل بیشتر شود.امروز هنر در خدمت دین است و هنرمندان ما باید باورها و اطلاعات دینی خود را قوی‌تر کنند.

وی از زحمات مسئولین سینمایی کشور تشکر کرد و خواستار خدمت مستمر آنان به اسلام و انقلاب شد.

بنا بر این گزارش،دیدار بعدی رییس سازمان سینمایی با حجت الاسلام "سید جواد شهرستانی"، نماینده آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق بود که در این دیدار نیز گفتگوی دو جانبه در خصوص راهکارهای اعتلای سینمای ایران و همکاری‌های متقابل سینما و حوزه های علمیه صورت گرفت.

پیش از این دیدار نیز معاون وزیر ارشاد به همراه مدیران سازمان سینمایی و خبرنگاران از موزه حجت الاسلام شهرستانی بازدید کردند.

حجت الله ایوبی و هیئت همراه در آخرین دیدار خود با آیت الله گرامی ، با بیان گزارشی از وضعیت فعلی سینمای کشور از آشتی میان خانواده‌های متدین و عموم مردم با سینما در سالجاری خبر داد و استقبال از دو فیلم ارزشی و دینی را مصداق بارز این ادعا دانست.

وی گفت: در زمانه‌ای که وجود اینترنت و فیسبوک و ابزارک های پیام رسانی مثل وایبر و ... فرصت در کنار هم بودن اعضای خانواده را سلب کرده ، سینما پاک ما می‌تواند بنیان‌های خانواده را محکم و اعضای خانواده را در کنار هم مشتاق به دین فیلم بکند.

آیت الله گرامی نیز در این دیدار با اشاره به ساخت برخی آثار هالیوودی در ارائه چهره‌ای خشن از دنیای اسلام از مسئولین سینمایی کشور خواست تا با ساخت فیلم‌های دینی که چهره‌ای رحمانی از اسلام نشان می‌دهد جهانیان را به مهربانی و رحمت در دین اسلام آگاه سازند.

******************

همچنین دکتر "حجت الله ایوبی " پنج شنبه – 18 دی- در بازدید از مدرسه هنر اسلامی قم گفت: مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی مشتاقانه منتظر این هستند که از خروجی کارگاه‌های فکری امروز ایران استفاده کنند و این از برکات علمی جهان تشیع است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ،سینمای امروز ما فرزند همین انقلاب است و کارنامه بسیار درخشانی هم دارد افزود با ایجاد اعتماد متقابل ،سینماگران ما اشتیاق بسیاری برای کار با مراکز علمی ، مذهبی و دانشگاهی دارند.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه نیازمند فیلمنامه خوب هستیم، تاکید کرد: فیلم خوب مبتنی بر فیلمنامه خوب می‌باشد و فیلمنامه نویسی هنوز به جایگاه واقعی خودش نرسیده است.

رییس سازمان سینمایی کشور خاطر نشان کرد: ادبیات ما ریشه در دین دارد و باید از این گنجینه بهره بگیریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه از بخشهای گوناگون مدرسه هنر اسلامی قم بازدید و با مسوولان آن گفت وگو کردند.

مدرسه اسلامی هنر، موسسه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است که فعالیت رسمی خود را از سال 1383 آغاز کرده و با در نظر داشتن اهدافی همچون تثبیت جایگاه هنر در حوزه‌های علمیه، شناخت ظرفیت قالبهای هنری و آمیختن تعهد حوزوی با تخصص هنری ، در حال فعالیت است.

بنا براین گزارش ، دکتر " ایوبی " و هیئت همراه در ادامه سفر به شهر قم ، از کارگاه ساخت ضریح مطهر حرم امامین عسکریین و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین نیز بازدید کردند.

" عبدالرضا ایزد پناه " مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ،"حبیب ایل بیگی " مدیر عامل انجمن سینمای جوانان، " علی رضا رضا داد " دبیر جشنواره فیلم فجر و " نصرالله مرادی " معاوت توسعه و پشتیبانی سازمان سینمایی ایوبی را در این دیدار ها همراهی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین