کد خبر: ۲۷۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

پیامکی که یک میلیون و 200 هزارتومان کلاهبرداری کرد

ماموران پلیس فتای شهرستان تربت جام عاملان کلاهبرداری میلیونی از شهروندان را دستگیر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرهنگ علی‌اصغر مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری مبلغ 12 میلیون ریال از حساب وی، بررسی پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اظهار داشت پس از دریافت پیامکی با عنوان شما برنده مبلغ 20 میلیون ریال شده‌اید، با شماره‌های ذکر شده تماس گرفته و پس از مطمئن شدن به عابر بانک رفته و با ترفندی که خود نیز متوجه آن نشده مبلغ 12 میلیون ریال از حسابش خارج شده است.

مختاری تصریح کرد: ماموران در رصد اطلاعاتی و پیگیری‌های دیجیتالی در اقدامی پلیسی و مشترک دو متهم این پرونده که ساکن مناطق شمال غربی کشور بودند را شناسایی دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: سارقان مرد 33 ساله و زن 28 ساله در بازجویی‌های تخصصی پلیس به استفاده از غفلت شهروندان و دست برد به حساب آن‌ها اعتراف کردند. تحقیقات از میزان و تعداد کلاهبرداری‌های صورت گرفته متهمان ادامه داشته و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت: کلاهبرداران فضای مجازی با سوء استفاده از نام موسسات و شرکتهای معتبر قصد فریب و هدایت شهروندان به سمت دام‌های خود را دارند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا با اشاره به شیوه‌های مختلف کلاهبرداری پیامکی یکی از این شیوه‌ها را تشریح و اعلام کرد که در یکی از پیامک‌های منتشر شده از سوی این کلاهبرداران آمده است:« ضمن عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی. شرکت واحد ارتباطات سیار و فن آوری اطلاعات با مشارکت افتخاری (همراه اول)، در راستای استفاده بهینه و عدم شکایت و پرداخت به موقع قبوض تلفن همراه قرعه کشی انجام داده است که شما کاربر گرامی از برندگان این دوره از قرعه کشی ما با کد کاربری (4424) می‌باشید. لطفا برای دریافت جایزه خود به مبلغ 20.000.000 ریال با تلفن ثابت 02188111 و یا با اپراتور شبانه روزی امور مالی به شماره 09106617309 شرکت ارتباطات سیار و فناوری اطلاعات واحد مرکز استان تهران تماس بگیرید.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین