کد خبر: ۲۷۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

اکرمی: بعضی‌ها از ایجاد تفرقه نان می‌خورند

مشاور امور فرهنگی رئیس جمهور معتقد است که نان بعضی‌ها از ایجاد تفرقه به دست می‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره‌ی اتحاد و اتفاق ملی اظهار کرد: بحث وحدت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است هم یک توصیه‌ی قرآنی است و هم در سیره‌ی پیامبر بر این موضوع تاکید شده است، چون در پرتو وحدت ، قدرت ،امنیت، نظارت، رشد، و ترقی به دست می‌آید. سیره امام راحل را که بررسی کنیم شاید بیشترین کلمه‌ای که در طول ده سال بعد از پیروزی انقلاب از آن استفاده کرده‌اند کلمه وحدت بوده است.

وی ادامه داد: ما یک دشمن مشترک داریم که نسبت به موجودیتمان حرف دارد و واقعا دنبال حذف ماست. پس باید بیشتر حواسمان جمع باشد، چون با اتحاد می‌توانیم مقابل دشمن بایستیم. جایگاه وحدت نیز روشن است و از طریق آگاهی، و علم به دست می‌آید.

اکرمی در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال ایجاد تفرقه و دو دستگی در میان مردم هستند یاد آورشد: پیامبر (ص) فرمودند که هر چیزی حتما آفت و آسیبی دارد . آنها که موافق وحدت نیستند اولا جاهلند و نمی‌دانند که اتحاد چه دستاوردهایی دارد. ثانیا دشمن هستند. و با تفرقه به منافع زشتشان می‌رسند. ثالثا انگار بعضی‌ها نانشان را در ایجاد تفرقه و دعوا می‌خورند و گویا نان حلال از گلویشان پایین نمی‌رود و با مزاجشان سازگار نیست.

وی همچنین درباره‌ی تاثیر تکیه بر مردم خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که انقلاب ما بر اساس مثلث مکتب ، امت، و امامت به نتیجه رسید. یعنی مردم در پرتو اسلام به رهبری امام موفق شدند انقلاب اسلامی را پیروز کنند و ادامه دهند. پس این امت و مردم همیشه باید در نظر گرفته شوند و به همین دلیل است که اتحاد و وحدت داخلی بسیار حائز اهمیت می‌شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه اضافه‌کرد:‌در طول این 36 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود 50 سال بعد از سال 42 به این جمع بندی رسیده ایم که همه باید با هم باشیم چون همه ما سوار یک کشتی هستیم و اگر کسی بخواهد این کشتی را سوراخ کند برای همه خطر به وجود می‌آید.

مشاور امور فرهنگی رئیس جمهور در پایان گفت: برای به سلامت به مقصد رسیدن همه باید متحد باشیم، البته اتحاد با اختلاف نظر فرق می‌کند. ممکن است در روش و نظر اختلافاتی وجود داشته باشد ولی چون همه در اصول مشترک هستیم باید وحدت واتحاد خود رانیز حفظ کنیم تا کشتی انقلاب به سلامت به مقصد برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین