کد خبر: ۲۷۹۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

قتل عام ۲۰۰۰ نفر به دست «بوکوحرام» در ۵ روز

هفته نامه نیوزویک گزارش کرد که ارتش نیجریه در تلاش است تا مجدداً کنترل این شهر را به دست گیرند. دهها شهر واقع در شمال شرقی نیجریه در 6 ماه گذشته، به تصرف شبه نظامیان درآمده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات محلی گزارش کردند که گروه تروریستی «بوکوحرام» ظرف پنج روز گذشته، دو هزار نفر را در شهر «باگا» واقع در شمال شرقی نیجریه قتل عام کرده است.

به گزارش فارس، به گفته مقامات محلی، گروه تروریستی «بوکوحرام» از آغاز سال جاری میلادی تاکنون کشتار زیادی در سراسر شمال شرقی نیجریه صورت داده اند به طوریکه بنا بر گزارش رسانه ها حدود دو هزار نفر در ظرف پنج روز گذشته به دست این شبه نظامیان در شهر «باگا» قتل عام شده اند.

روزنامه دیلی تایمز گزارش کرد که در مجموع، 16 شهر توسط این گروه تروریستی به طور کامل سوزانده شده است.

باگا، شهری با 10 هزار ساکن است که بنا بر گزارش های رسیده به طور کامل تخریب شده است و اجساد مردم این شهر در خیابان های این شهر رها شده است و اگر آمار ارائه شده صحت داشته باشد، این گزارش به مفهوم آن است که یک پنجم جمعیت این شهر کشته شده اند.

هفته نامه نیوزویک گزارش کرد که ارتش نیجریه در تلاش است تا مجدداً کنترل این شهر را به دست گیرند. دهها شهر واقع در شمال شرقی نیجریه در 6 ماه گذشته، به تصرف شبه نظامیان درآمده است.

یکی از ساکنان بومی شهر باگا می گوید که حدود 560 نفر از مردم این شهر به جزایره دریاچه چاد فرار کرده اند و شمار زیادی از آنها در حین تلاش برای فرار غرق شده اند.

حدود یک ماه پیش، منابع امنیتی نیجریه‌ای خبر دادند که افراد مسلح گروه تروریستی «بوکوحرام» در حمله به یک روستا در شمال شرق این کشور، 185 زن و کودک را ربودند.

همین چند ماه قبل بود که تروریست‌های بوکوحرام با حمله به یک منطقه دیگر صدها زن و دختر را ربوده بودند. این گروه تروریستی در حالی به اقدامات غیرانسانی خود ادامه داده که به دنبال ظهور تروریست‌های داعش در عراق و سوریه، آنها هم مدعی ایجاد «خلافت» در بخش‌هایی از نیجریه شده‌اند.

بوکو حرام، به زبان هوسه به معنی تحصیل غربی حرام است، یک گروه مسلح و تندرو در کشور نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل قانون آنها بر تمامی 36 ایالت نیجریه است.

گروه بوکو حرام در سال 2002 توسط محمد یوسف در مایدوگوری بنیان‌گذاری شد و در سال 2004 به کاما در ایالت یوبه نقل مکان کرد. این گروه در آنجا پایگاهی به نام «افغانستان» بر پا کرده‌است.

این گروه تروریستی در آوریل 2014 اقدام به ربودن 276 دختر دانش آموز از منطقه شبوک در ایالت بورنو کرد. این دختران 16 تا 18 ساله از یک مدرسه شبانه‌روزی در شمال شرقی نیجریه ربوده شدند و در نهایت 50 نفر از این دختران موفق به فرار شدند.

دو هفته پس از آن ابوبکر شیکاو، رهبر این گروه تروریستی در یک نوار ویدیویی ضبط شده اعلام کرد این دانش آموزان را به عنوان برده معامله می‌کند و همچنین گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد برخی از این دختران با قیمتی حدود 12 دلار در کشورهای همسایه در مرز چاد و در کامرون به فروش رسیده‌اند.

در همان روز انتشار ویدئوی رهبر گروه، هشت دختر دیگر نیز در روستای وارابه در ایالت بورنو ربوده شدند، دختران ربوده شده بین 12 تا 15 سال داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین