کد خبر: ۲۷۹۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
مسجدجامعی، عضو شورای شهر در گفت‌وگو با آفتاب:

هویت شهری در معرض خطر است

مسجد جامعی تاکید کرد: متاسفانه جنبه کالبد و سخت‌افزار امروز در شهرسازی غلبه دارد. به همین دلیل است که در دوره چهارم شورای شهر کمیسیون ویژه‌ای تحت عنوان معماری و شهرسازی را اضافه کردیم. متاسفانه این امر در شورای‌های قبلی مورد بررسی قرار نگرفته بود. بررسی نشان می‌داد که هویت شهری به علت برخی اشتباهات در معرض خطر و آسیب قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران بر لزوم توجه نگاه هنری و زیبایی‌شناسانه بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد. مسجد جامعی معتقد است: علاوه بر کارکرد و عملکرد شهرها، نگاه هنری بر پدیده‌های شهری نیز دارای اهمیت زیادی است.

عضو شورای شهر و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سید محمد خاتمی در حاشیه اختتامیه نمایشگاه نوسنت‌گرایی در موزه هنرهای معاصر در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب گفت: «یکی از جنبه‌های مهم شهرسازی ایرانی نگاه زیبایی‌شناسانه است که در کنار کارکرد شهری دارای اهمیت است. با مشاهده شهرهای تاریخی ما این نگاه هنری  در شهرسازی به خوبی نمایان می‌شود. نگرش هنرمندانه به ساختمان‌سازی از دیرباز تا دوران معاصر در کشور وجود داشته است.»

 مسجدجامعی تاکید کرد: متاسفانه جنبه کالبد و سخت‌افزار امروز در شهرسازی غلبه دارد. به همین دلیل است که در دوره چهارم شورای شهر کمیسیون ویژه‌ای تحت عنوان معماری و شهرسازی را اضافه کردیم. متاسفانه این امر در شورای‌های قبلی مورد بررسی قرار نگرفته بود. بررسی نشان می‌داد که هویت شهری به علت برخی اشتباهات در معرض خطر و آسیب قرار گرفته است.

وی گفت: امیدوارم با فعالیت‌های وِیژه و تمرکز بر زیباسازی شهری شاهد وضعیت بهتری در این خصوص در کالبد و بناهای شهری باشیم.

مسجدجامعی در ادامه به لزوم عمق‌بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط نهادهای گوناگون از جمله شهرداری تاکید کرد و افزود: «کارهای هنری باید با خوش سلیقگی هنری حمایت شوند. سلیقه هنری نیز در سایه استمرار و تجربه هنری به وجود می‌آید. تجربه هنری در شهرسازی مدرن ما زیاد نیست شاید قدما در این زمینه بیشتر از ما تجربه‌اندوزی کرده باشند. ما نیز بر اساس ضرورت تجربه‌اندوزی کمیسیون معماری را در شورای چهارم راه‌اندازی کرده تا این دغدغه‌ها در جایی مجال بررسی داشته باشد که امیدوارم نتایج آن به زودی به ثمر برسد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین