کد خبر: ۲۷۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

سوء استفاده داعش از وضعیت بد معیشتی آوارگان سوری

گروه تروریستی داعش با سوء استفاده از شرایط انسانی و معیشتی نابسامان خانواده‌های آواره سوری در حومه شرقی حلب، آنها را مجبور می‌کند به شروط این گروه تروریستی تن دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، گروه تروریستی داعش اجازه رسیدن غذا و دارو به خانواده‌های آواره را نمی‌دهد و به آن‌ها فشار می‌آورد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا جوانان و نوجوانان خود را به عضویت این گروه درآورند.

داعش همچنین این خانواده‌ها را وادار می‌کند تا دختران خود را به عقد تروریست‌ها درآورند و در مقابل مهریه‌ای حدود یک میلیون لیره سوریه به آن‌ها می‌دهد که این مبلغ از بخش "بیت المال" داعش برداشت می‌شود.

یک منبع در زمینه امداد رسانی در حومه شرقی حلب فعالیت می‌کند در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: داعش از بیش از یک سال قبل اجازه رسیدن کمک‌ها به این خانواده‌ها را نمی‌دهد و خانواده‌هایی که در مناطق تحت اشغال این گروه قرار دارند در شرایط انسانی بسیار دشواری به سر می‌برند.

داعش با تهدید به بازداشت و قتل اجازه نمی‌دهد گروه‌های امدادرسان و فعالان وارد مناطق اشغال شده توسط این گروه شوند و به آوارگان کمک کنند؛ چرا که می‌خواهد فعالان تماسی با آوارگان نداشته باشند و داعش می‌خواهد آنها از هیچ گونه اطلاعاتی برخوردار نباشند.

داعش از آغاز سال 2014 پیگرد علیه فعالان امدادرسان را بیشتر کرده و جان تعدادی از آن‌ها را پس از کمک رسانی به آوارگان گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین