کد خبر: ۲۷۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۸

چین خواستار مشارکت بیشتر روسیه

آفتاب‌‌نیوز : "وانگ جیان هوا" دبیراول حزب کمونیست چین در کمیته شهر "لیان یونگانگ" گفت: ما خواستار تداوم مشارکت روسیه در طرحهای مربوط به پروژه هسته ای هستیم.

درخواست این مقام چینی به مشارکت روسیه در ساخت سومین و چهارمین فاز انرژی ایستگاه نیروگاه هسته ای تایوان مربوط است که در حال ساخت می باشد و روسیه یکی از طرفهای آن است .

چندی پیش دو طرف همچنین توافق کردند تا فاز یک نیروگاه هسته ای تایوان را که در خاک اصلی چین است و انتظار می رود تا سپتامبر به آن سوخت تحویل داده شود، شروع کنند.

جیان هوا با بیان اینکه تکنولوژی روسیه در ساخت فاز اول د و نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته و کار خود را در سطحی عالی انجام داده است گفت: البته تصمیم برای ساخت واحد 3 و 4 از سوی مقامات مرکزی حزب اتخاذ خواهد شد.

گفته می شود نیروگاه تایوان تا پایان سال 2005 یا اوائل سال 2006 کار خود را آغاز خواهد کرد.

این همکاری در حالی صورت می گیرد که دو کشور اخیراً زمینه های گستره ای از همکاری را در حوزه هسته ای آغاز کردند که از آن جمله می توان به کمک مالی چین به ساخت راکتورهسته ای در روسیه اشاره کرد.

چندی پیش چین اعلام کرد که ممکن است برای ساخت یک دستگاه شناور نیروگاه هسته ای به روسیه وام بدهد.
یک منبع روسی در دیدار خود از پکن اعلام کرد که می تواند برای ساخت یک دستگاه شناور انرژی برای نیروگاه هسته ای که درشمال روسیه در منطقه سورودوینسک در حال ساخت است به روسیه وام پرداخت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین