کد خبر: ۲۷۹۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
فوتبالیست‌های ایرانی قربانی تحریم‌های سیاسی شده‌اند

انتقاد کی‌روش از فیفا

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به خاطر پول های بلوکه شده ایران به انتقاد از فیفا پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران روز یکشنبه در نخستین دیدار خود در جام ملت های آسیا با نتیجه دو بر صفر مقابل بحرین به پیروزی رسید. گل های ایران در این دیدار را احسان حاج صفی در دقیقه 45 و مسعود شجاعی 71 وارد دروازه حریف کردند. ایران با این نتیجه در رتبه دوم گروه سوم این تورنمنت قرار گرفته است.

تیم ملی فوتبال ایران پیش از آغاز این رقابت ها تنها در دو دیدار دوستانه شرکت کرده بود. کره جنوبی و عراق حریفان ایران بودند. کارلوس کی‌روش بارها به انتقاد از وضعیت تیم ملی و نداشتن منابع مالی پرداخته بود زیرا به خاطر تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، فدراسیون فوتبال نتوانسته بود پولی برای برگزاری دیدارهای دوستانه در اختیار تیم ملی ایران قرار دهد.

کی روش پس از جام جهانی بنا به دلایلی تصمیم گرفته بود از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری کند. تحریم هایی که علیه ایران وجود دارند در تصمیم او بدون تاثیر نبودند. تحریم‌هایی که هنوز هم ایران را از انجام بسیاری از کارها باز می‌دارد.

کی روش در این زمینه گفت: سیاست نباید روی فوتبال تاثیری داشته باشد. این بخشی از وظیفه اصلی فیفا است. تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داشت و ما از آن زمان تاکنون دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. در دوران آماده سازی تیم ملی، بازیکنان و تیم، خیلی اذیت شدند. بعد از جام جهانی همه چیز بدتر شد. پول های ما در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شد و به دست ما نرسید. وقتی شما قرار است به تورنمنتی مانند جام ملت های آسیا بیایید و 80 میلیون نفر از شما انتظار داشته باشند، رویا پردازی کنند و تیم را حمایت کنند، شما نمی توانید اینچنین باشد. من هم یک انسان در دنیا هستم. مربی هستم. نمی‌توانم این موضوع را درک کنم.

کی‌روش افزود: وقتی شما منابع کافی ندارید که فوتبال بازی کنید، برای فوتبال و بازیکنان جوانی که در ایران هستند خوب نیست. این درست نیست زیرا بحرین با انجام 9 دیدار دوستانه به این رقابت‌ها پا گذاشته بود اما ما فقط دو بازی انجام دادیم. ما این دو بازی را هم به خاطر لطفی که کشورهای کره‌جنوبی و عراق به ما داشتند انجام دادیم. آنها بخشی از پول را پرداخت کردند. فکر می کنم زمان آن رسیده که از کسانی که می‌توانند ما را یاری کنند، کمک بطلبیم. فوتبال ایران نمی‌تواند اینطور پیش برود و این موضوع نه برای بازیکنان و نه برای دنیای ورزش عادلانه نیست. آنها قربانی محدودیت‌ها و تحریم‌ها شده‌اند.

او گفت: به منظور ایجاد تغییر و آماده‌سازی تیم ملی برای آینده زمان آن رسیده از تمامی مدیران و مردم کمک بخواهیم. با چنین شرایطی تیم ملی نمی‌تواند پیشرفت کند و این اصلاً عملی جوانمردانه در قبال ورزشکاران و فوتبالیست‌ها نیست. آنها قربانی محدودیت‌ها و تحریم‌های سیاسی شده‌اند. بدون حمایت، ورزشکاران ایرانی نمی‌توانند نه چیزی یاد بگیرند و نه پیشرفتی کنند.

علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش اعلام کرده بود سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال قول هایی برای کمک به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین