کد خبر: ۲۷۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

بزرگترین آتشفشان روسیه فوران کرد

پس از فوران آتشفشان، مواد مذاب در دامنه آن جاری شده و به دلیل شرایط نامساعد جوی بطور دقیق نمی توان گفت که فاصله ای که مواد مذاب پیموده 500 یا 1000 متر یا بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آتشفشان شیولوچ که گفته می شود با ارتفاع 4750 متر بزرگترین آتشفشان روسیه و منطقه اوراسیا (روسیه و جمهوری های آسیایی شوروی سابق) است، فوران کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، اولگا گیرینا رییس بخش مطالعات آتشفشان های کامچاتکا در انستیتو آتشفشان شناسی و زلزله شناسی خاور دور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: آتشفشان شیولوچ در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور فوران کرده و مواد مذاب به ارتفاع چند صدمتر پرتاب کرده است.

به گفته وی ،پس از فوران آتشفشان، مواد مذاب در دامنه آن جاری شده و به دلیل شرایط نامساعد جوی بطور دقیق نمی توان گفت که فاصله ای که مواد مذاب پیموده 500 یا 1000 متر یا بیشتر است.

ارتفاع خاکستر و دود بر فراز آتشفشان به حدود شش هزار متر می رسد.

به گزارش رسانه های روسی، این مساله برای پرواز هواپیماهای مسافربری در منطقه خطرناک است و سازمان هواپیمایی روسیه به خلبانان هواپیماهایی که در این منطقه پرواز می کنند توصیه کرده است به آتشفشان شیولوچ نزدیک نشوند.

آتشفشان شیولوچ از اول ماه ژانویه سال جاری پس از سالها خاموشی دوباره فعال شده است.

این آتشفشان در 360 کیلومتری شمال شرقی شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی مرکز استان کامچاتکا قرار دارد و در 30 کیلومتری آن هم بخشی به نام 'کلیوچ اوست کامچاتسکی' با جمعیت 5 هزار نفر واقع شده است.

تقریبا تمام آتشفشان های روسیه در شبه جزیره کامچاتکا واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین