کد خبر: ۲۷۹۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

یک مقام آمریکایی: مذاکرات ایران و آمریکا مفصل و مهم بود

یک مقام آمریکایی با اشاره به مذاکرات نزدیک به شش ساعت وزرای خارجه ایران و آمریکا در روز گذشته، گفت: مذاکرات مفصل و مهم بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش رویترز، این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کری و ظریف نزدیک به پنج ساعت دیدار مفصل و مهمی داشتند که در این دیدار درباره مسائل بسیاری گفت‌وگو کردند و از هر دو طرف گروهی کوچک از هیات حضور داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جان کری در اتفاقی غیرمنتظره عصر روز چهارشنبه بار دیگر به محل مذاکرات بازگشته و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه دریاچه به مدت 90 دقیقه به پیاده‌روی پرداخت و در این پیاده‌روی بار دیگر دو وزیر خارجه به گفت‌وگو پرداختند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار جان کری و محمدجواد ظریف، گفت: دو وزیر خارجه عصر بار دیگر گرد هم آمدند تا بتوانند به مباحث خود درباره مذاکرات هسته‌ای و در جهت ارتقای سطح شروع دور بعدی مذاکرات فردا گفت‌وگو کنند.

در مذاکرات روز پنج‌شنبه سیدعباس عراقچی از سوی ایران و وندی شرمن سرپرست هیات آمریکایی با یکدیگر وارد مذاکرات می‌شوند.

همچنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا نوشت: در این دیدار به موضوع جیسون رضائیان خبرنگار بازداشتی واشنگتن پست در تهران نیز اشاره شد. این در حالی است که یکدیپلمات ایرانی اعلام کرد که مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا صرفا درباره مذاکرات هسته‌ای بوده است.

به گزارش ایسنا، دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 روز یکشنبه برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین