کد خبر: ۲۷۹۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

مری هارف: مذاکرات، پیشرفت رو به جلویی داشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به دیدارهای دوجانبه هیأت آمریکایی و ایرانی و دیگر اعضای گروه 1+5، گفت: مذاکرات روند رو به جلویی را طی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست روزانه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره محاکمه افشاگر عملیات خرابکاری علیه برنامه هسته‌ای ایران،‌ گفت: من هیچ تخصص و آشنایی درباره این محاکمه ندارم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا این مسأله می‌تواند بر مذاکرات تأثیر بگذارد؟ با ابراز عدم اطمینان گفت: در حال حاضر تیم مذاکره کننده ما در ژنو حضور دارد.

هارف در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات روند رو به جلویی تاکنون داشته است. تیم‌های مذاکراتی در حال حاضر به صورت دوجانبه و یکجانبه مذاکرات را برگزار می‌کنند. امیدواریم که بتوانیم به پیشرفت در مذاکرات ادامه دهیم. ما اکنون به لحظه کنونی تمرکز کرده‌ایم که ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت روزنامه‌نگار واشنگتن پست، گفت: در دیدار جان کری با وزیر امور خارجه ایران مسأله جیسون رضایی مطرح شده است. ما درباره این‌که پرونده وی به دادگاه فرستاده شده است گفت‌وگو کردیم. همچنین وزیر امور خارجه درباره آزادی بلافاصله دیگر شهروندان آمریکایی نیز از دولت ایران درخواست کرد. این یک بحثی است که ما همواره و مکرر با آنها داشته‌ایم. من نمی‌توانم اطلاعات بیشتر از این بدهم. ما به رصد وضعیت از نزدیک می‌پردازیم و به دنبال اطلاعات بیشتری در این باره هستیم. امیدواریم که جیسون به خانواده‌اش بازگردد. ما با آنها در اینباره همدردی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا ارتباطی میان این روزنامه‌نگار بازداشتی و سفارت سوئیس در ایران به عنوان حافظ منافع آمریکا انجام گرفته است؟ اظهار بی‌اطلاعی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین