کد خبر: ۲۸۰۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

دستور روحانی به خودروسازان: با شرکت های خارجی شریک شوید و صادرات کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو از دستورات رییس‌جمهوری به خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنج‌شنبه هفته گذشته به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت صنعت خودرو از سوی وی به رییس‌جمهوری در هفته گذشته، گفت که رییس جمهوری بر رقابت پذیر شدن صنعت خودرو، در اولویت قرار گرفتن صادرات، انتقال دانش فنی و افزایش سطح کیفی و ایمنی خودروهای داخلی تاکید کرده است.

براین اساس رییس‌جمهور از خودروسازان و قطعه سازان داخلی خواسته با افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها و مشارکت با شرکت‌های خارجی زمینه را برای افزایش صادرات قطعه و خودرو از کشور فراهم کنند.

همچنین در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست اقداماتشان برای انتقال سرمایه این شرکت‌ها از بخش‌های دیگر به بخش تولید خودرو را تسریع کنند.

در ادامه محمدرضا نعمت‌زاده گفت که در تدوین استانداردهای مربوط به صنعت خودرو، زمان‌بندی‌ها باید با توجه به شرایط این صنعت صورت گیرد تا از تمدید چند باره موعد اجرای این استانداردها خودداری شود.

به گزارش ایسنا، همچنین در این جلسه عنوان شد که دو خودروساز بزرگ کشور به جای صرف هزینه‌های کلان و جداگانه برای طراحی و تولید موتور و گیربکس، نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید این محصولات در تیراژ بالا و اقتصادی اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین