کد خبر: ۲۸۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
توجه به جایگاه بی‌بدیل تئاتر، اصیل و ضروری است

پیام وزیر فرهنگ به سی و سومین جشنواره تئاتر فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز جشنواره تئاتر فجر آورده است : بی تردید توجه به جایگاه بی بدیل هنر «تئاتر» توجهی اصیل و ضروری بوده و از تعالی آگاهی همگانی برای تحقق آرمان های والای انسانی محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن 93 در تهران برگزار می شود. 

به گزارش ایرنا، در ابتدای پیام 'علی جنتی' به سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر آمده است: در گستره پیش روی جامعه ای که رویکرد عمومی آن متأثر از تدیّن و تمدنی توانمند و مزیّن به آموزه های ارزشمند دینی است، بی تردید توجه به جایگاه بی بدیل هنر «تئاتر» توجهی اصیل و ضروری بوده و از تعالی آگاهی همگانی برای تحقق آرمان های والای انسانی محسوب می شود

این پیام می افزاید: یقیناً در جهان امروز که از اندیشه گریزی، خشونت طلبی و هنجارشکنی های اخلاقی و عرفی رنج می برد، بیش از هر موقعیت و برهه ی دیگری، نیازمند تئاتری هستیم که در جهت کارکردهای ارزشمند فرهنگی و ایفای نقشی ماندگار در تقویت باورها و ارتقاء تربیت و فرهیختگی های فردی و اجتماعی، به دور از شعارزدگی ارائه شود.

در ادامه می افزاید: اما شرط توفیق در انجام شایسته این مسئولیت، نگاه و تفکر صحیح حاکم بر پیکره ی آثار نمایشی است. چرا که اندیشه های نهفته در متن هر نمایشنامه، مانایی و یا میرایی آن اثر را ضمانت و یا تهدید می کند، تئاتر در صحنه ای به ظاهر کوچک و محدود سامان می گیرد، حرکت می دهد، جریان سازی می کند و می تواند هر تردیدی را به کیمیای قدرت معنوی خود، به ایمانی تماشایی بدل سازد.

براساس گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جنتی تصریح کرد از این منظر می توان انتظار داشت انقلابی که مبشر استقلال و آزادی در سایه معارف و فرهنگ اسلامی است، بر حمایت از فعالیت های ارزشمند هنری و از جمله تئاتر و بهره گیری از ظرفیت های وسیع آن تأکید نماید و این رویکرد ارزنده در جشنواره های تئاتر فجر انقلاب اسلامی گسترش و بروز بیشتری می یابد.

در پایان پیام علی جنتی به سی و سومین جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و افزود: از همه هنرمندان گرامی کشور، پیشکسوتان، هنرجویان جوان و به ویژه عزیزان حاضر در جشنواره سی و سوم سپاسگزارم و توفیق خدمتگزاری به فرهنگ و هنر ایران اسلامی را برای همگان مسألت دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین