کد خبر: ۲۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۱:۴۳
آخرین آمار میزان مسافرت های نوروزی در نقاط مختلف کشور

گردشگران نوروزی به نیمه شمالی کشور بیشتر سفر کرده اند

آفتاب‌‌نیوز : ستاد تسهيلات نوروزي كشور علاوه بر راه اندازی تلفن گوياي شبانه روزی 8803570 ، روزانه آخرین اطلاعات مسافران نورزوزی را منتشر می کند . بنا بر اطلاعات این ستاد ، تاکنون بيش از يك ميليون و 450 هزار مسافر نوروزي وارد خراسان رضوي شده اند ، قلعه الموت قزوین با جذب شش هزار بازدید کننده بيشترين آمار بازديدكننده را در بين ديگر نقاط ديدني و تاريخي استان داشته است ، 200 هزار مسافر از كهكيلويه و بوير احمد بازديد كرده اند و بيش از 25 هزار نفر به سد و نيروگاه كرخه ، بزرگترین سد ایران رفته اند .

به گفته رييس ستاد تسهيلات نوروزي استان خراسان رضوي بيش از يك ميليون و 450 هزار مسافر نوروزي وارد خراسان رضوي شده‌اند و مجموعه‌هاي تاريخي فردوسي، عطار و خيام نيشابوري با ازدحام بازديدكنندگان مواجه هستند.
مكرمي فر افزود: پيش‌بين مي‌شود با احتساب افزايش 20 تا 30 درصدي مسافران نسبت به سال گذشته تا پايان تعطيلات نوروزي اين رقم به حدود 3 ميليون نفر برسد.

رييس ستاد تسهيلات نوروزي كشور نیز گفت : ظرفيت هتل‌ها، مهمانپذيرها و مراكز اقامتي در نظر گرفته شده براي مسافران نوروزي در شهرمقدس مشهد، به دليل تراكم مسافران نوروزي به اين شهر تكميل شده است. 

علي رحيم پور اظهار داشت : تاكنون بيش از يك ميليون و 500 هزار نفر گردشگر به مشهد مقدس وارد شده‌اند. 

وي افزود: بيش از 700 واحد اقامتي در استان خراسان رضوي شامل هتل، هتل آپارتمان و ميهمان پذير به ميهمانان نوروزي خدمات ارائه مي كنند كه علاوه بر اين تعداد، 9 هزار كلاس نيز براي اسكان ميهمانان نوروزي مجهز شده بود كه ظرفيت همه اين مكانها در حال حاضر تكميل شده است.

گزارش های معاونت اطلاع رساني ستاد تسهيلات نوروزي كشور همچنین حاکی است آمار گردشگران بازديد كننده از ارگ بم روز به روز افزايش مي‌يابد .

بنابراين گزارش مدارس بم نيز تجهيز شده و آماده اسكان مسافران نوروزي است.

رئيس ستاد نوروزي استان قزوين نیز اعلام کرد : قلعه الموت در استان قزوين تاكنون بيشترين آمار بازديدكننده را در بين ديگر نقاط ديدني و تاريخي استان داشته است. 

محمد علي حضرتي گفت: قلعه لمبسر، درياچه اوان، موزه خوشنويسي چهلستون و موزه شهر زنجان نيز با ازدحام گردشگران نوروزي مواجه هستند. 

حضرتي ضمن اشاره به آماده‌سازي شش خانه معلم، چهار خوابگاه مدارس شبانه‌روزي و 14 مدرسه در استان قزوين گفت: 500 تخته چادر نيز در پارك‌هاي مختلف قزوين، آوج، تاكستان و الموت براي مسافران نوروزي برپا و چهار حسينيه نيز با ظرفيت قريب به 3500 نفر براي وضعيت‌هاي فوق العاده در استان پيش‌بيني و تجهيز شده است.

اما در استان گیلان همچون سال های گذشته باران شدیدی در حال باریدن است به طوری که باران و سرمای هوا مسافران را به سمت مازندران کشانده است .

رييس ستاد تسهيلات نوروزي استان كهگيلويه و بوير احمد نیز خبر داده که از تاريخ 27 سال 83 تا پايان نخستين روز سال جديد حدود 200 هزار مسافر نوروزي از اماكن مذهبي و جاذبه‌هاي گردشگري استان بازديد كرده اند .

قاسمي با اشاره به زيبايي‌هاي چهارفصل استان افزود: باغ بلقيس، شهر تاريخي دهدشت و مرقد امامزاده قاسم در شهرستان ياسوج تاكنون بيشترين مسافران نوروزي را پذيرا بوده‌اند.

وی گفت: امسال با همكاري سازمان جمعيت هلال احمر و اداره آموزش و پرورش استان حدود 90 مدرسه و همچنين 300 تخته چادر دراختيار مسافران نوروزي در ايام تعطيلات قرار مي گيرد لذا مسافران عزيز هيچ گونه مشكلي در اين زمينه نخواهند داشت.

رييس مركز فرماندهي و كنترل جاده‌اي پليس راه كشور نیز ضمن تشریح وضعیت راههای کشور اظهار داشت : محورهاي تهران - كرج، هراز و آزاد راه تهران - قم داراي ترافيك نيمه‌سنگين، اما روان و محورهاي خراسان، اصفهان، سمنان و فارس داراي ترافيك سنگين و روان هستند . 

سرهنگ خارق با اشاره به آغاز بارش برف در استانهاي آذربايجان غربي و شرقي تاكيد كرد: تردد وسايط نقليه در محورهاي اين استانها بدون زنجير چرخ امكان پذير نخواهد بود. 

وی ادامه داد : تردد در محور «سقز ــ ديوان‌دره» كه تا پيش از اين مسدود بود، از امروز بازگشايي شده و رفت‌و‌آمد براي خودروهاي سواري در طول روز امكان‌پذير است. البته اين مسير از ساعت 20 امشب تا 6 صبح فردا مجددا مسدود شده و رانندگان وسايط نقليه امكان عبور و مرور در اين ساعات را ندارند . 

سرهنگ خارق گفت: محور «بستان ــ چزابه» در استان خوزستان نيز به دليل طغيان رود كرخه تا اطلاع ثانوي مسدود و نيز تردد در محور «رشت ــ فومن» به علت تعمير پل تا اطلاع ثانوي يك طرفه است.
رييس مركز فرماندهي و كنترل جاده‌اي پليس راه كشور گفت: شماره تلفن‌هاي 110 ( امداد جاده‌اي نيروي انتظامي) و 8255555 ( مركز فرماندهي و كنترل جاده‌اي پليس راه كشور ) بطور شبانه‌روزي آماده پاسخگويي به مسافران نوروزی است .




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین