کد خبر: ۲۸۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

وزارت خارجه چین از پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران خبر داد

خبرگزاری 'شینهوا'چین روز سه شنبه در گزارشی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که آخرین دور مذاکرات هسته ایران با گروه 1+5 پیشرفت داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس این گزارش، 'هوا چوناینگ' سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در یک کنفرانس خبری گفت: صمیمیت طرفین مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران موجب شد تا دور جدید آن در ژنو از پیشرفت خوبی برخوردار باشد.

آخرین دور مذاکرات پس از تصمیم گیری دو طرف مبنی بر تمدید مهلت مذاکرات تا تاریخ 30 ژوئن ( خرداد ) 2015، دیروز در راستای موضوعات دور نخست این گفت وگو ها که در 17 دسامبر ( آذرماه ) 2014 در ژنو برگزار شده بود، برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با گسترده خواندن دستاوردهای مذاکرات روز گذشته افزود: 'ونگ گون' مدیرکل اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین در این دور از مذاکرات سعی کرد با برقراری ارتباطات دو جانبه و چند جانبه با طرفین مذاکره، نقش مثبت خود را به بهترین نحو در ارتقای آن ایفا کند.

وی گفت: چین انتظار دارد همه طرف های این مذاکره این فرصت تاریخی را مغتنم شمرده برای نیل به یک توافق زودهنگام برای حل این پرونده، همه راه حل های ممکن را تسهیل و امتحان کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین