کد خبر: ۲۸۰۶۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

حال‌وهوای موسیقی در استان‌ها

این فعال عرصه‌ موسیقی گفت: باید پذیرفت که بخشی از استقبال نکردن هنرمندان مربوط به ضعف کنسرت‎های استانی است، چون هنرمندان موسیقی در استان‌ها با اساتید بزرگ کمتر ارتباط دارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اجرای کنسرت سنتی و نواحی سارنگ که قرار بود امروز در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شود، به‌دلیل «فشردگی بیش از حد کنسرت‌های برگزارشده در دی‌ماه» و «همزمانی با سفر معاون اول رییس‌جمهور به گیلان» به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش ایسنا، اجرای کنسرت سنتی و نواحی سارنگ به سرپرستی استاد کیوان ساکت که قرار بود امروز 30 دی‌ماه 93 در سالن خاتم الانبیا برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد که در این‌باره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گروه موسیقی سارنگ از تیرماه سال 91 آغاز به فعالیت کرد. این گروه شامل هشت نوازنده و به تهیه‌کنندگی و سرپرستی مینا مهری و خوانندگی رضا فلاحی، اجراهای متعددی را در کارنامه خود دارد که از این دست می‌توان به اجرای گروه سارنگ در زیباکنار گیلان، فستیوال رنگ موسیقی تالار وحدت، ارکستر بزرگ کیوان ساکت، وحید تاج، رضا فلاحی و شاهو حسینی اشاره کرد.

~.~.~.~.~.~.~

عضو کارگروه پژوهش موسیقی استان زنجان تأکید کرد: مشکلات مالی، دلیل اصلی ناتوانی کنسرت‎های شهرستانی است.

کیارش میرمحمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: حضور هنرمندان بزرگ موسیقی و برگزاری کنسرت یکی از نیازهای استان است، چراکه سبب افزایش سطح فرهنگ موسیقیایی مخاطب می‌شود و مردم با دیدن کارهای سطح بالا، انتظارهای بالایی از موسیقی خواهند داشت؛ ولی این گروه‎ها به‌دلیل شهرت عوامل صحنه‎ای فروش بلیت قابل توجهی دارند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم موفق نبودن کنسرت‌ها در شهرستان‌ها، ناتوانی مالی در اجرای کنسرت است، چراکه مثلا قیمت بلیت کنسرت یک خواننده ملی می‌تواند 60 هزار تومان باشد، ولی نهایت قیمت بلیت یک خواننده فعال در شهرستان حدود 15 هزار تومان خواهد بود. با این وضعیت نمی‏‌توان هزینه‎های کنسرت را پرداخت کرد.

این فعال عرصه‌ موسیقی گفت: باید پذیرفت که بخشی از استقبال نکردن هنرمندان مربوط به ضعف کنسرت‎های استانی است، چون هنرمندان موسیقی در استان‌ها با اساتید بزرگ کمتر ارتباط دارند.

وی افزود: اجرای کنسرت موسیقی، هزینه‎های زیادی دارد؛ علاوه بر هزینه‎های تبلیغات و دستمزد گروه، سازمان‏‌های مرتبط مانند آتش‎نشانی و اورژانس نیز مبالغی را می‌گیرند که در برابر درآمد پایین اجرای کنسرت‎های استانی، بسیار زیاد است. به همین دلیل، برخی گروه‎های موسیقی از اجرای کنسرت منصرف می‎شوند.

به گزارش ایسنا، کیارش میرمحمدرضایی از پنج سالگی نوزاندگی را آغاز کرد و در سال 84 عضو کانون نخبگان جوان کشور شده است او که سال گذشته به‌عنوان جوان برتر استان زنجان معرفی شد، عضو کارگروه پژوهشی موسیقی فرهنگ و ارشاد استان بوده و به تدریس و آهنگسازی سریال‎‏ها می‌پردازد. میرمحمدرضایی تولید آلبوم کودک عاشورایی به نام فرشته‎های آسمانی و اولین آلبوم دفاع مقدس استان به نام رازبارون را در کارنامه‌ی کاری خود دارد و سال آینده از آلبوم موسیقی او که به اجرای اشعار مولوی پرداخته است، رونمایی می‌شود.

~.~.~.~.~.~.~

کنسرت موسیقی بختیاری یادواره زنده‌یاد «بهمن علاءالدین» در سینما هلال اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا​ منطقه‌ی خوزستان، این کنسرت که علی تاجمیری در آن خوانندگی می‌کند، دوم و سوم بهمن 93 از ساعت 20 تا 22 ارائه می‌شود.

این کنسرت به همت شرکت فرهنگی و هنری آرنگ جنوب برگزار می‌شود و تهیه‌کنندگی و مدیریت اجرایی آن را روزبه مرعشی و بهادر نعمتی‌نژاد برعهده دارند.

در این کنسرت، احسان عبدی​پور (سرنا)​، سام ابدالی (دهل)، محمد جلیلی (نی و همنواز آواز)، علی رضایی (نی)، داوود فاتحی (کمانچه)، بهزاد توحیدی (سنتور)، اسماعیلی علی‌زاده (تار)، وحید جوادمکوهی (تارباس) فرشید توکلی (تمبک) و حسین صمصامی (دف ) هنرنمایی می‌کنند.

از این خواننده پیش‌تر آلبوم‌های «آرمون» و «افتو سوار» منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت آگاهی بیشتر با شماره‌ی 09367091916 می‌توانند تماس بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین