کد خبر: ۲۸۰۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

تئاترشهر در تب و تاب آغاز جشنواره تئاتر فجر

چند ساعت مانده به آغاز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مجموعه تئاتر شهر با نصب تبلیغات محیطی و استقرار دبیر این رویداد و ستاد خبری در این مجموعه حال و هوای جشنواره به خود گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا ساعاتی دیگر با آغاز اجراهای صحنه ای و خیابانی روز اول خود را آغاز می کند. البته قرار نیست جشنواره افتتاحیه ای رسمی داشته باشد اما اجرای نمایش خیابانی «تابوتی له تاوان» به کارگردانی عزیر زادسر از مریوان آغازگر جشنواره تئاتر فجر در محوطه باز تئاترشهر است.

از شب گذشته اردشیر صالح پور دبیر این دوره از جشنواره و محمد دشت گلی مشاور عالی دبیر نیز در دفتر مدیریت مجموعه تئاتر شهر مستقر شده اند و تا پایان برگزاری این رویداد هنری در این مکان حضور خواهند داشت. روز گذشته صالح پور با سرکشی به تالارهای مختلف از روند اجرای آثار نمایشی در این سالن ها مطلع شد.

همچنین از شب گذشته 30 دی‌ماه تبلیغات محیطی جشنواره در محوطه باز تئاتر شهر آغاز شده است و نصب بنرها و پلاکاردهای مخصوص جشنواره تا صبح امروز و قبل از آغاز جشنواره نیز ادامه دارد.

ستاد خبری جشنواره بین المللی تئاتر فجر به ریاست محمد بهرامی نیز در این دوره در تئاتر شهر مستقر است و اهالی رسانه در صورت نیاز به اطلاعات ستاد خبری می توانند به تئاتر شهر مراجعه کنند.

امروز در اولین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر در بخش صحنه‌ای، نمایش «مرگ فروشنده» به نویسندگی آرتور میلر و کارگردانی نادربرهانی مرند در بخش مرور تئاتر ایران، ساعت ۲۰:۳۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این اثر، قصه خانواده‌ای است که در دوره رکود اقتصادی دهه ۴۰ امریکا زندگی می‌کنند. متن این اثر که توسط آرتور میلر  نوشته شده است، برای این اجرا به  طورکامل بازنویسی و دراماتورژی شده است. حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، داریوش موفق، رحیم نوروزی، حمیدرضا نعیمی، محمدرضا رحیمی و...از جمله بازیگران این نمایش‌ هستند.

«دیده‌بانان» به نویسندگی پیر روبر لوکلرک و کارگردانی محمدرضا خاکی، دیگر نمایشی است که نخستین روز جشنواره در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر، در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود. این نمایش در بخش مرور تئاتر ایران حضور دارد.

«دیده‌بانان» بر اساس داستان دو کشور خیالی به نام روم و مور شکل گرفته است. دعوایی میان ملکه کشور روم با رئیس جمهور کشور مور بر سر ماهی‌های خال‌خالی شکل می‌گیرد، با این بهانه به آرامی جنگ آغاز می‌شود و.... وحید نفر، علیرضا ناصحی، بهنام شرفی، محمد روشنی، بیژن محرمی، سارا افشار و علیرضا مدنی در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

در بخش خیابانی نیز نمایش‌های «تابوتی له تاوان» نوشته و کار عزیز زادسر از مریوان ساعت ۱۶، «نگرانم» نوشته و کار احمد صمیمی از تهران ساعت ۱۶:۳۰، «ذات انسان در طبیعت» نوشته و کار سوران حسینی از مریوان ساعت ۱۷ ، «آگهی فروش، استخدام» نوشته پروانه علی ضامنی و کارگردانی مسعود مهرابی از تهران ساعت ۱۸ در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شوند.

به گزارش مهر، سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر شهر از اول تا 12 بهمن ماه میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین