کد خبر: ۲۸۰۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

پیش فروش بلیت نوروزی قطارهای مسافری از پنجم بهمن ماه آغاز می شود

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و گفت: پیش فروش بلیت های نوروزی قطارهای مسافربری از یکشنبه پنجم بهمن ماه جاری به صورت حضوری در دفاتر فروش آغاز می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ، سید محمد راشدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در این مرحله، بلیت قطارهای نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه عرضه می شود و متقاضیان می توانند به صورت حضوری و اینترنتی آن را خریداری کنند. 

وی تصریح کرد: پیش فروش اینترنتی بلیت های نوروزی قطار طی روزهای 4، 5 و 6 بهمن ماه و پیش فروش بلیت های نوروزی حضوری در دفاتر فروش نیز روزهای 5، 6 و 7 بهمن ماه آغاز می شود. 

به گفته معاون شرکت راه آهن، از روز 4 بهمن پیش فروش بلیت های محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان به صورت اینترنتی و برای محور جنوب، جنوب شرق، بندرعباس، زاهدان، کرمان، اصفهان، شیراز و اهواز روز 5 بهمن از ساعت 19 و در 6 بهمن نیز بلیت محور خراسان، تهران - مشهد از ساعت 19 پیش فروش می شود. 

راشدی اظهارداشت: پیش فروش بلیت قطارها از طریق دفاتر آژانس های فروش بلیت از روز یکشنبه 5 بهمن راس ساعت 7 صبح برای محورهای شمال، شمال غرب و آذربایجان آغاز می شود. 

وی تصریح کرد: ساعت 7 صبح روز 6 بهمن پیش فروش بلیت برای محور جنوب، جنوب شرق و روز سه شنبه ساعت 7 صبح 7 بهمن برای محور خراسان و تهران- مشهد از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می شود. 

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صدور بلیت بر اساس شماره کد ملی انجام می گیرد، افزود: امسال به سامانه ثبت احوال متصل هستیم و هر فردی با کد ملی می تواند بلیت خریداری کند. لذا ضروری است که تمام متقاضیان کارت ملی خود را هنگام خرید بلیت به همراه داشته باشند. 

راشدی در ادامه با اشاره به تنوع قطارها در برخی از مسیرها، اظهار داشت: در برخی مسیرها تنوع قطارهای مسافربری زیاد است و مسافران با اطلاع کامل از شرایط هر قطار می توانند انتخاب مناسبی داشته باشند. 

معاون مسافری شرکت راه آهن بر نظارت نامحسوس در ایستگاه ها و داخل قطارها تاکید کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده عوامل راه آهن به صورت نامحسوس کار نظارت خود را در مکان های مورد نیاز انجام می دهند. 

وی با بیان اینکه امسال 50 درصد بلیت را به صورت اینترنتی و 50 درصد دیگر از طریق آژانس ها به مردم عرضه می شود، گفت: قرار است سامانه صدای مسافر از دهه مبارک فجر راه اندازی و شماره تلفن 5149 آماده پاسخگویی به شکایات و اطلاعات قطارهای مسافری است. 

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به اینکه به منظور رعایت حقوق شهروندی ثبت ساعت ورود قطار به مقصد بر روی بلیت درج می شود، افزود: جدولی تعیین شده تا بر حسب ساعت تاخیر از 50 تا 100 درصد نرخ بلیت به مسافران بازگردانده شود. 

وی با بیان اینکه در مسیرهای یک خطه با محدودیت ها و ترافیک شبکه روبرو هستیم گفت: متوسط تاخیر ما در قطارهای مسافری 30 تا 40 دقیقه است، اما برای حفظ حقوق شهروندی این جدول را در نظر گرفته ایم که مسافران تا یک ماه می توانند با مراجعه به آژانس ها پول بلیت خود را دریافت کنند. 

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: در نوروز 93 تعداد 56 قطار یا 53 رام در مسیر تهران- مشهد فعال بودند و در نوروز سال آینده این تعداد به 54 رام یا 60 قطار افزایش می یابد که رشد 7 درصدی را نشان می دهد. 

راشدی افزود: در کمربندی منتهی به مشهد، نوروز 93 ، 22 رام قطار داشتیم که در نوروز 94 این تعداد به 30 رام افزایش می یابد؛ چون امسال در نظر داریم تعداد قطارهای منتهی به مشهد از دیگر شهرها افزایش یابد. 

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال در برخی از مسیرها تعداد قطارها افزایش می یابد، گفت: به عنوان مثال قطار کرج به مشهد که یک روز در میان بود، قرار است روزانه شود و در مسیرهای زنجان- مشهد، قزوین- مشهد و قم - مشهد هم قطارهای روزانه را فعال خواهیم کرد. 

وی افزود: در حالی که نوروز 93 ، یک میلیون و 829 هزار مسافر جابه جا شدند امسال این رقم با 5 درصد افزایش به حدود 2 میلیون نفر مسافر می رسد. 

راشدی با بیان اینکه امسال 4 رام واگن جدید از سوی شرکت ها خریداری شده است که در سیر قرار می گیرد، گفت: تعدادی از شرکت ها هم برخی واگن های خود را بازسازی کردند که آنها هم در مسیرهای مختلف فعال می شوند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین