کد خبر: ۲۸۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۰

دعوت از هاشمی رفسنجانی برای زيارت عتبات عاليات

آفتاب‌‌نیوز : هاشمي رفسنجاني همكاري و وحدت كشورهاي مهم منطقه را ضامن ايجاد آرامش و ثبات در عراق عنوان كرد و گفت: همه كشورهاي اسلامي بايد تلاش كنند تا عراقي آزاد،مستقل و تحت حاكميت مردم را شاهد باشيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور و مداخله بيگانگان در عراق را يكي از دلايل ناامني در اين كشور عنوان كرد و افزود: ملت عراق در زمانهاي مختلف نشان داده است كه قادر خواهد بود بدون دخالت‌هاي خارجي ، مشكلات را حل و كشور خود را اداره كند.

هاشمي رفسنجاني كمكهاي ايران به مردم عراق را در جهت ايجاد رفاه و حل مشكلات معيشتي مردم عنوان كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران از هيچ كمكي به دولت و ملت عراق دريغ نكرده است و در آينده نيز با استقرار دولت آينده كه مورد تاييد مردم عراق باشد، اين كمكها ادامه خواهد يافت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اظهار اميدواري در مورد برگزاري انتخاباتي سالم و با حضور همه اقوام و گروهها در عراق، تصريح كرد: مسايلي كه در عراق در حال وقوع است براي اشغالگران ناخواسته بود و اين ثمره همشياري علما و مردم بزرگان عراق و لطف خاص خداوند است .

هاشمي رفسنجاني گفت :دولتهاي بيگانه در عراق خواهان حكومت مطلوب خود هستند، ولي در مقابل اسلامخواهي مردم اين كشور دچار مشكل شده‌اند.

همچنين در اين ديدار "عادل المهدي" نقش جمهوري اسلامي ايران را در منطقه نقشي سازنده عنوان كرد و گفت:ايران به همراه ديگر كشورهاي منطقه مي توانند نقش مهمي در برقراري امنيت و كمك به مردم عراق ايفا كنند.

معاون رييس جمهورعراق تحول و دگرگوني در منطقه و جهان و بيداري ملتها را نعمتي بزرگ دانست و افزود: عراق در پناه همين بيداري ملت خود با تحولات بسياري براي مردم سالاري روبه رو خواهد بود.

در اين ديدار "عادل المهدي" از رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام براي سفر به عراق و زيارت عتبات عاليات دعوت كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در پاسخ به اين دعوت،زيارت عتبات عاليات را آرزوي هر ايراني بيان و ابراز اميدواري كرد پس از فراهم شدن شرايط اين سفر انجام پذيرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین