کد خبر: ۲۸۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

وضعیت ذخیره آب در ۱۱ سد جنوب/ کرخه فقط ۲۱ درصد آب دارد

۴۸۸ میلیون مترمکعب از ذخایر آبی سدهای بزرگ جنوب کشور در فاصله یک سال گذشته کاهش یافته و در حال حاضر ذخیره سد سیمره ۲۸ درصد، سد جره ۳۹ درصد و ذخیره سد کرخه ۲۱ درصد است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودي به مخازن سدهاي خوزستان سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب گزارش شده که این رقم در مدت مشابه سال آبي گذشته، سه میلیارد و ۶۹۸ ميليون مترمكعب گزارش شده بود.

بیشترین کاهش ورودی در سد مارون با ۳۹ درصد کاهش ثبت شده و در حوضه سدهای کارون سه و چهار، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند ۱۹ درصد کاهش ورودی ثبت شده است. به صورت کلی، حجم آب ورودي به سدهاي استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون، ۱۳ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال كاهش یافته است.

کاهش ورودی در سد کرخه و سیمره یک درصد و در سد دز نیز سه درصد گزارش شده و در این حوضه فقط سد جره ۲۱ درصد افزایش ورودی داشته است. همچنين حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهاي استان خوزستان ۱۱ ميليارد و ۳۶۸ ميليون مترمكعب ثبت شده که دو درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزايش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهاي خوزستان در مدت مشابه سال آبي گذشته، ۱۱ ميليارد و ۱۰۹ ميليون مترمكعب گزارش شده بود. بر اساس اين گزارش، هم‌ اکنون ۷۴ درصد از حجم مخزن سد کارون چهار، ۵۲ درصد کارون سه، ۹۵ درصد سد مسجد سليمان، ۲۸ درصد از حجم مخزن سد مارون و ۶۵ درصد از حجم مخزن سد شهيد عباسپور از آب پُر شده است.

در زمان كنوني، ۶۳ درصد از حجم مخزن سد گتوند، ۴۳ درصد از حجم مخزن سد دز، ۲۱ درصد از حجم مخزن سد كرخه، ۲۸ درصد از حجم مخزن سد سيمره و ۳۹ درصد از سد جره از آب پُر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین