کد خبر: ۲۸۱۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲

وزیر ورزش آفریقای مرکزی ربوده شد

یک مقام جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد که افراد مسلح روز یکشنبه 'آرمل نینگاتولوم سایو' وزیر ورزش و جوانان این جمهوری را در پایتخت ربودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز از شهر بانگویی،'تاتیانا یانگکو' سخنگوی وزیر ورزش و جوانان جمهوری آفریقای مرکزی در این خصوص گفت که خودروی 'سایو حین' بازگشت از کلیسا به همراه همسر و برادرش، توسط 4 فرد مسلح ناشناس در شمال پایتخت متوقف شد. 

وی اضافه کرد که افراد مسلح شروع به تیراندازی کرده و وزیر را با زور از خودرو بیرون کشیدند و وی را با خود به منطقه 'بوی رابه'، پایگاه نیروهای شبه نظامی ضد 'بالاکا' بردند.

وی یادآورشد که حادثه آدم ربایی به نخست وزیر جمهوری آفریقای مرکزی اطلاع داده شده است. 

ربودن وزیر ورزش و جوانان جمهوری آفریقای مرکزی در پی ربوده شدن یکی از کارکنان سازمان ملل و یک شهروند فرانسوی در این جمهوری روی داد.

این وضعیت، ناامنی در این جمهوری را به رغم حضور صلح بانان سازمان ملل و نیروهای فرانسه برجسته می کند.

جمهوری آفریقای مرکزی از زمانی که شمالی ها که ائتلاف عمدتا مسلمان 'سلکا' هستند، قیام کردند و قدرت را در مارس 2013 به دست گرفتند، دستخوش خشونت شده است.

نیروهای سلکا همچنان بخش اعظم شمال جمهوری آفریقای مرکزی را در اختیار دارند و دولت موقت این کشور برای استحکام بخشیدن به قدرت خود تقلا می کند. 

از ماه مارس 2013 (اسفند/فروردین) تاکنون جمهوری آفریقای مرکزی با خشونت میان گروه های معارض دست به گریبان بوده است.

خشونت علیه مسلمانان با کناره گیری 'میشل جوتودیا' رییس جمهوری مسلمان این کشور در ماه ژانویه گذشته (دی/بهمن) افزایش یافت. به دنبال کناره گیری وی، 'کاترین سامبا پانزا' که پیشتر شهردار شهر بانگی (پایتخت) بود، به عنوان رییس جمهوری موقت به قدرت رسید.

به گزارش ایرنا، مسیحیان که اکثریت جمهوری آفریقای مرکزی را تشکیل می دهند، مسلمانان این کشور را به حمایت از گروه سلکا و خشونت های آن متهم می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین