کد خبر: ۲۸۱۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

مردم یک شهر نيجريه از ترس بوکوحرام گريختند

در پی حمله روز یکشنبه ستیزه جویان بوکو حرام به شهر مایدوگوری نیجریه صدها خانوار از خانه های خود در این شهر گریختند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری آناتولی از مایدوگوری، مردم فراری به سمت مناطق امن در این شهر ، مرکز استان بورنو در شمال شرقی نیجریه و دیگر شهرهای این کشور گریختند.

عبداللهی لاوان یکی از ساکنین مایدوگوری که از این شهر گریخته با اشاره به این مطلب خاطر نشان کرد: «من نمی توانستم بیشتر از این صبر کنم چرا که دعا می کردم ستیزه جویان پیش از آغاز روز وارد شهر نشوند».

وی در ادامه اظهار داشت: «به همین دلیل من با خانواده خود اوایل صبح امروز به مرکز شهر رفتیم».
ستیزه جویان بوکو حرام صبح روز یکشنبه به اِنجیمتیلو در غرب شهر مایدوگوری حمله کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

ادریس موسی که در نزدیکی انجیمتیلو زندگی می کند ضمن تایید این خبر تصریح کرد ساکنین این منطقه وحشت زده شده اند. وی افزود همه در حال خارج کردن خانواده های خود از منطقه هستند.

یکی از خبرنگاران حاضر در این شهر گفت برخی از ساکنین را مشاهده کرده که با حالتی نگران در نزدیکی یک مرکز پست با عجله اقدام به سوار شدن به وسایل نقلیه برای گریختن از منطقه می کردند.

پس از حمله ستیزه جویان بوکوحرام نیروهای امنیتی سریعا اقدام به تخلیه خیابان ها و برقراری ایست های بازرسی کردند و از ساکنین مایدوگوری خواستند در خانه های خود بمانند.

یک مقام ارتش نیجریه با اشاره به این مطلب خاطر نشان کرد: «ما دستور داده ایم که همه خیابان ها بسته شود چرا که مشکلاتی در برخی نقاط شهر وجود دارد و ماموران در حال مقابله با تروریست ها هستند».

به گزارش واحدمرکزی خبر، سخنگوی وزارت دفاع نیجریه نیز در این باره اظهار داشت: «در مایدوگوری تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد اعمال شده و پیگرد تروریست های فراری آغاز شده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین