کد خبر: ۲۸۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۳

دادگاه انقلاب صلاحیت ندارد!

آفتاب‌‌نیوز : به گفته فرهاد پروين، وكيل مدافع عبدالله مومني اتهامات این عضو سابق دفتر تحکیم وحدت اقدام عليه امنيت ملي، توهين به رهبري، توهين به مقدسات، تبليغ عليه نظام، برگزاري تجمع غيرقانوني و تمرض از دستور پليس عنوان شده بود.
 
در اين جلسه از دادگاه مومنی در دفاع از خود عنوان كرد كه فعاليت‌‏هايش در چارچوب فعاليت‌‏هاي دانشجويي و در جهت اصلاح امور بوده و نمي‌‏توان مصداق اقدام عليه امنيت ملي در آن يافت. 

وکیل مدافع دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت هم ضمن ارايه لايحه دفاعيه‌‏اي مكتوب و انجام دفاعيات به صورت شفاهي ايرادات شكلي و ماهوي را به دادگاه اعلام كرد. 

در بخش ايرادات شكلي وکیل مدافع مومنی در این جلسه از دادگاه عنوان كرد كه برخي اتهامات موکلش نظير توهين به مقدسات و تمرض از دستور پليس از صلاحيت دادگاه انقلاب خارج است اما قاضي دادگاه اعلام كرد كه داراي ابلاغ ويژه‌‏اي است. 

پروین در مورد اتهام موكلش داير بر برگزاري تجمعات و اعتراض به حكم اعدام هاشم آقاجري، گفت: هنگامي كه در آن زمان اكثر مقامات كشور نسبت به اين حكم اعتراض داشتند و حتي مقام معظم رهبري نيز درخواست تجديدنظر در اين حكم را داشتند، چگونه اعتراضات موكلم و دفتر تحكيم وحدت نسبت به حكم اعدام يك فرد دانشگاهي جرم محسوب مي‌‏شود در حالي كه اعتراضات مومني و دفتر تحكيم وحدت فاقد سوء نيت بود. 

وكيل دبير سابق تشكيلات دفتر تحكيم وحدت با بيان اينكه در دادگاه اعلام كردم كه يكي از عناصر تشكيل‌‏دهنده جرم وجود سوء نيت است، افزود: در فعاليت‌‏هاي موكلم حسن نيت و قصد خير آشكار است و فعاليت‌‏هاي وي و امثال او نه تنها لطمه‌‏اي به نظام و امنيت كشور وارد نمي‌‏كند بلكه موجب تحكيم نظام و امنيت كشور مي‌‏شود. 

پروين با بيان اينكه وجود مومني و امثال وي نشان مي‌‏دهد كه در كشور آزادي وجود دارد، گفت: هر گونه محدود كردن افرادي مثل مومني كه با نيت خير و دلسوزانه انتقاد مي‌‏كند، حربه‌‏اي به دست دولت‌‏هاي خارجي مي‌‏دهد كه به بهانه نقض حقوق بشر و آزادي‌‏هاي بنيادين با دولت ايران به مبارزه برخيزند. 

عبدالله مومني، دبير سابق تشكيلات دفتر تحكيم وحدت نيز در گفت‌‏وگو با آفتاب در اين خصوص، گفت: جلسه روز يك‌‏شنبه دادگاه در مورد رسيدگي به تجمعات اعتراض به صدور حكم اعلام براي هاشم آقاجري بود و در اين جلسه اتهامات من در مورد پرونده حوادث خرداد ماه 82 بررسي نشد. 

وي در خصوص سياسي بودن اتهاماتش گفت: اين اتهامات مربوط به فعاليت‌‏هاي دانشجويي من بوده و با توجه به اينكه سياسي است، دادگاه بايد به صورت علني و با حضور هيات منصفه برگزار شود كه به دليل اينكه اين امر تحقق نيافته است، نتيجه دادگاه را نخواهم پذيرفت.
گفتنی است دادگاه تا يك هفته و در نهايت طي ده روز حكم خود را صادر و اعلام می كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین