کد خبر: ۲۸۱۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس در گفت‌وگو با آفتاب:

تعیین ترکیب مجلس با پول در دولت احمدی‌نژاد فاجعه است

اگر واقعا آقای رحیمی چنین کاری کرده باشد که از یک نفر مبلغ هنگفتی دریافت و بین 170 نفر که حقشان نشستن بر روی کرسی‌های بهارستان نبوده، پخش نموده باشد، یک خیانت بزرگ به کشور و مردم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عابد فتاحی، نماینده ارومیه مجلس، درباره بخشی از نامه محمدرضا رحیمی مبنی‌بر دادن یک میلیارد و دویست میلیون تومان به 170 کاندیدای اصولگرای انتخابات مجلس هشتم گفت: اگر واقعا آقای رحیمی چنین کاری کرده باشد که از یک نفر مبلغ هنگفتی دریافت و بین 170 نفر که حقشان نشستن بر روی کرسی‌های بهارستان نبوده، پخش نموده باشد، یک خیانت بزرگ به کشور و مردم کرده است.

به گزارش آفتاب، بیانیه محمود احمدی‌نژاد درباره محکومیت محمدرضا رحیمی و اعلام برائت وی از معاون اول خود موجب شد تا رحیمی روز گذشته در نامه‌ای نسبت به موضوعاتی چون انتخابات مجلس هشتم دست به افشاگری بزند و توپ را به زمین احمدی‌نژاد بیاندازد. در این نامه آمده است که: «برای انتخابات مجلس هشتم کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی توسط فردی به نام جابر ابدالی پشتیبانی مالی شود. در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد که به قریب  170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است.» این در حالی است که در اکثر کشورها چنین اتفاقی باعث ایجاد موجی از انتقادات نسبت مسئولان آن کشور می‌شود. به همین دلیل 4 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خواستار افشای اسامی این 170 نفر با هدف «با هدف تنویر افکار عمومی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی»  شده‌اند. درخواستی که با مخالفت هیات رییسه مواجه شده و گفته شده این کمک هزینه به کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده و ربطی به مجلس نهم ندارد.

اما عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه، با اشاره به اظهارات رحیمی درخصوص پرداخت مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان به 170 کاندیدای اصولگرای انتخابات  مجلس هشتم به خبرنگار «آفتاب» گفت: ابعاد این مساله چنان وسیع است که باید توسط قوه قضائیه و نهادهای قانونی طی چندین ماه پی‌گیری شود. اگر واقعا چنین چیزی رخ داده باشد یا در شرف رخ دادن باشد و یا حتی افرادی وجود داشته باشند که بتوانند با دادن پول‌های هنگفت مسیر خانه ملت را تغییر دهند و ترکیب سیاسی مجلس را به وسیله رانت و پول تعیین کنند، به عقیده من این موضوع یک فاجعه عظیم است.

وی افزود: این افراد که با پول و رشوه و قول و قرار وارد خانه ملت می‌شوند قطعا نمایندگان خوبی برای مردم نخواهند بود. به این دلیل که با پول یک نفر بر روی کرسی‌های بهارستان نشسته‌اند، خود را موظف می‌دانند که در خدمت او باشند به جای اینکه در خدمت مردم باشند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس اضافه کرد: مسئولین و نهادهای نظارتی باید بر اینکه دیگر چنین اتفاقی تکرار نشود اهتمام ورزند چون این اقدام خیانت به وطن است و نه تنها باید با پخش‌کننده این پول برخورد شود بلکه باید شخصی که این مبلغ را پرداخت کرده نیز  مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

فتاحی در پایان سخنانش با اشاره به نامه چهار نماینده به رئیس مجلس در خصوص افشای اسامی 170 تن از نمایندگانی که این پول را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده مردم ارومیه با  اعلام اسامی این افراد مخالفم چون فکر می‌کنم که این اقدام موجب هتک حرمت آن‌ها می‌شود. تشخیص اینکه این 170 نماینده چه کسانی هستند بسیار مشکل است چه بسا خود افشاکنندگان جزء این 170 نفر باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین