کد خبر: ۲۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۰
مقام معظم رهبري:

فراگيرتر شدن بسیج ، آينده كشور را تضمين شده‌تر می کند

آفتاب‌‌نیوز : حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به واقعه تلخ تاريخي بروز انحراف در مسير حكومت ديني، سالها پس از رحلت پيامبر اسلام (ص) و تبديل آن به سلطنت و ناديده گرفته شدن ارزشهاي والاي ديني و اسلامي در جامعه افزودند: در چنين شرايطي ائمه اطهار عليهم السلام با روشهاي گوناگون در مقابل اين انحراف عجيب ايستادند كه در دوران امام حسن عليه‌السلام و امام حسين عليه‌السلام اين مقابله به صورت ايستادگي سياسي و رويارويي صريح بود، اما در دوران ائمه بعدي به دليل شرايط خاص آن دوران، يك مبارزه دشوار، پيچيده، فراگير و پرمحتوا براي تعميق ارزشهاي ديني و تفكر اسلامي در جامعه و همچنين از بين بردن شيوه حكومتي سلطنت و بناي حكومت صحيح ديني آغاز شد كه اوج آن در دوران امام صادق عليه‌السلام بود.

ايشان با اشاره به وضع دنياي اسلام و عقب‌ماندگي مادي و معنوي مسلمانان با وجود جمعيت عظيم و دارابودن منابع فراوان طبيعي و انساني و همچنين رنج بشر از حاكم نبودن اخلاق، معنويت و ارزشهاي انساني در جوامع غربي در كنار پيشرفتهاي فراوان مادي و علمي خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي ايران پس از قرنها براي نخستين بار تجربه يك نظام مبتني بر تعاليم اسلامي را كه براي پيشرفت و اعتلاي مادي مردم نيز تلاش مي‌كند به جهانيان عرضه كرد و برخي كارهاي عظيمي كه از 27 سال گذشته تاكنون انجام گرفته، شبيه افسانه است.

رهبر انقلاب اسلامي، محرك اصلي اين حركت را بسيج و فرهنگ بسيجي دانستند و افزودند: بسيج مجموعه انسانهايي است كه همه توانايي‌ها و امكانات خود را در راه هدفهاي عظيم ملت و براي رسيدن به قله‌هاي پيشرفت به ميدان مي‌آورد و در همه عرصه‌ها حضوري مسؤولانه، فعال، غيرتمندانه و پرنشاط دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: بسيج يك فرهنگ، يك ذهنيت برجسته و والا در جامعه ماست، هرچه بتوانيد بسيج را فراگيرتر كنيد و دلهاي بيشتر و نشاط متراكم‌تري را وارد صحنه عمل كنيد، آينده اين كشور، تضمين شده‌تر است. روحيه‌ي بسيجي روحيه‌اي است كه در هر نقطه‌اي و قشري به وجود بيايد در آن‌جا فعاليت، نشاط، حركت و حيات را مضاعف مي‌كند.

ايشان با تاكيد بر اين‌كه آرزومندان ناكامي اين ملت و دلبستگان به دشمن همواره از بسيج ناراحتند تصريح كردند: فرهنگ بسيجي مي‌تواند بر همه‌ي تحولات كشور فائق آيد و حركت كشور را تضمين كند و امروز خوشبختانه دولت، رييس‌جمهور، مجلس و همه‌ي مسوولان به بسيجي بودن افتخار مي‌كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اتكا به خدا، اعتماد به كمك الهي، ايمان، اميد، انگيزه داشتن و هوشيار بودن را چارچوب اصلي فرهنگ بسيجي برشمردند و تاكيد كردند: ملت ايران با انقلاب خود و با تكيه بر اين فرهنگ توانست بر همه‌ي تحقيرها، نااميدي‌ها و ياس‌هايي كه در طول ساليان متمادي در رژيم گذشته القا شده بود، فائق آيد و با شناخت خويش و تكيه بر استعدادها و توانايي‌هاي خود، اعلام كرد مي‌تواند، و اكنون بعد از 27 سال ملت ايران در برخي بخش‌هاي گوناگون علمي به پيشرفت‌هايي دست يافته كه در رديف ده كشور اول دنيا در آن بخش‌ها قرار گرفته است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به جوانان تصريح كردند: شما مي‌توانيد. شما آن نسلي هستيد كه اگر خوب عمل كنيد، آينده‌ي اين كشور را صد سال يا بيشتر تضمين خواهيد كرد. همين بيدار شدن، حساس بودن، انگيزه داشتن، ايمان، اميد، تكيه بر هدايت و اعتماد به كمك الهي، قواره اصلي بسيج است. اين فرهنگ بسيجي است، اگر به اين شكل حركت كنيد خداي متعال كمك خواهد كرد. كمك الهي متعلق به همه‌ي خلايق است به شرط آن‌كه خودشان را آماده‌ي دريافت كمك كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین