کد خبر: ۲۸۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

جنتی: حزب الله لبنان انتقام از رژیم صهیونیستی را به خوبی گرفت

امام جمعه موقت تهران گفت: حزب الله لبنان انتقام خون شهدای بی گناه از جمله سردار محمدعلی الله دادی از فرماندهان سپاه پاسداران را که به دست صهیونیست ها به شهادت رسید به خوبی گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، آیت الله «احمد جنتی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با یادآوری حمله اخیر نیروهای حزب الله لبنان به گشتی های رژیم صهیونیستی و هلاکت چندین نفر از نظامیان این رژیم اظهارداشت: شکر خدا را به جا می آورم که نیروهای حزب الله لبنان انتقام خون شهدای بی گناه از جمله یکی از برادران فرمانده ما را که به دست صهیونیست ها به شهادت رسید به خوبی گرفت.

وی تصریح کرد: این ابتدای کار صهیونیست ها است و آنها باید منتظر باشند.

دبیر شورای نگهبان اظهارامیدواری کرد در سالگرد این روز شاهد فتح های فراوان حزب الله لبنان و شکست های پیاپی صهیوینست ها باشیم.

**نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی اثر خود را خواهد گذاشت

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را حرکتی ارزنده و ستودنی توصیف کرد و اظهارداشت: این نامه اثر خود را خواهد گذاشت.بعد از حرکت کثیفی که در فرانسه در توهین به مقام معظم پیامبر اسلام (ص) صورت گرفت و متاسفانه کشورهای اسلامی برخورد مناسبی انجام ندادند، رهبر معظم انقلاب به فکر نوشتن این نامه افتادند.

آیت الله جنتی تاکید کرد که کشورهای غربی بدنبال اسلام هراسی و معرفی نامناسب دین مبین اسلام به جوانان در کشورهای خود هستند تا دین اسلام را طرفدار تروریسم معرفی کنند.

وی افزود: آیت الله خامنه ای در این نامه خطاب به جوانان غربی گفتند که بیایید و اسلام را از منابع اصلی که همان قرآن کریم و اخلاق و سیره پیامبراکرم (ص) است، بشناسید و نه از حرف هایی که دشمنان اسلام به شما می گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ، این نامه را به نامه ای که حضرت سلیمان (ص) به ملکه سبا نوشته بود، تشبیه کرد و افزود: در عین این که برخی از کشورها کنترل کردند یا تنها به ذکر گوشه هایی از آن پرداختند ولی وسایل ارتباطی امروز کم نیستند و این نامه تاثیر خود را گذاشته و خواهد گذاشت.

آیت الله جنتی اظهار امیدواری کرد: سال آینده و همزمان با سالگرد ارسال نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکایی شاهد گرویدن سیلی از جوانان غربی به اسلام باشیم.

وی همچنین یکی از دلایل ترس و نگرانی کشورهای غربی را گسترش دین اسلام در این کشورها عنوان کرد.

آیت الله جنتی همچنین به درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: وی خیلی با شیعه دشمنی و از تکفیری ها حمایت کرد؛ در زمان حکومت او تعداد زیادی کتاب نوشتند و به شیعه تهمت و افترا زدند ولی امروز به سزای اعمالش خواهد رسید.

وی افزود: باید مرگ پادشاه سعودی را به اسرائیلی ها و آمریکایی ها و کسانی که از سر سفره وی تغذیه می کردند تسلیت و به مومنینی که غصه اسلام و شیعه را می خوردند، تبریک گفت.

** مسوولان گزارش یک سال عملکرد اقتصاد مقاومتی را به مردم بدهند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین از بی توجهی مسوولان به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی گلایه کرد و گفت: تنها راه چاره حل مشکلات اقتصادی و شکستن تحریم ها اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله جنتی خواستار بهره گیری از جوانان با استعداد و تبدیل منابع کشور به ثروت شد و تنها راه افزایش تولید را این مساله دانست.

وی همچنین اظهارداشت: جلوی واردات بی رویه و غیر ضروری که روز به روز در حال زیاد شدن است باید گرفته شود و مسوولان و روسای قوا در سالگرد ابلاغ سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی به مردم گزارش دهند که این سیاست ها چه نتایجی داشته است.

وی افزود: نمی دانم چرا برخی نمی خواهند اقتصاد مقاومتی را باور کنند؛ چه قوم و خویشی با آمریکایی ها دارند که تصور می کنند آب و نان ما را آنها باید تامین کنند؛ ممکن است در ظاهر حرف هایی بزنند ولی در باطن عقیده آنها این است که تنها راه حل مشکلات کنار آمدن با آمریکا است و زمانی که تحریم ها برداشته شد اقتصاد ما مقاوم می شود؛ این اشتباه بزرگی است و در مقابل سیاست رهبری ایستادن است.

امام جمعه موقت تهران این سوال را مطرح کرد که کدام تجربه به شما نشان داده آمریکا و اروپا به نفع ما کار می کنند؟

آیت الله جنتی تاکید کرد: برخی از مردم ما روزی یک یا دو وعده غذا می خورند ولی گرسنگی از داغ جوان دیدن بدتر نیست؛ من نمی گویم باید گرسنگی کشید اما می گویم در مسیر مقاومت باید سختی ها را تحمل کرد و رسیدن به قله همیشه با تحمل سختی حاصل می شود.

** اخلاق امام راحل انبیایی بود

آیت الله جنتی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران نیز ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر، رحلت حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: در دورانی که تمامی دنیا گرایشات ضد دینی و سکولاریستی داشتند و حتی برخی در درون حوزه معتقد به جدایی حوزه دین و سیاست بودند، انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که «اگر بگویم خداوند امام راحل را مبعوث کرد، تعبیر نادرستی به کار نبرده ام»، توضیح داد: خداوند با همان رسالت، اخلاق و روشی که پیامبر (ص) را در صدر اسلام و در میان مشرکان و بت پرستان مبعوث کرد تا خداپرستی رایج شود با همان رسالت در این دوره به دست امام راحل و کمک شما مردم عزیز این اتفاق را تکرار کرد.

آیت الله جنتی، حاکمیت خداوند را رسالت اصلی امام راحل عنوان کرد و برقراری عدل اسلامی، حمایت از مستضعفان و پابرهنه ها، مقابله با زور و ستم، مقابله با مستکبرین، مبارزه با اشرافی گری و ثروت اندوزی، حمایت از افراد محروم را از دیگر رسالت های انقلاب اسلامی برشمرد.

وی، اخلاق امام راحل را انبیایی توصیف کرد و تواضع، تکبر نکردن در برابر دیگران، مردمی فکر کردن، با مردم بودن، مردم را پذیرفتن و حمایت از آنها، آشتی نکردن با دشمن، طمع دشمن را از مملکت بریدن و ناامید کردن دشمن را از جمله ویژگی های آن دانست.

دبیر شورای نگهبان، سقوط رژیم سرتا پا فاسد پهلوی را که ریشه در 2 هزار و 500 سال سلطنت داشت، با اذن الهی دانست و گفت: ما همان مردمی بودیم که در برابر آمریکا و اروپا احساس ذلت می کردیم و انقلاب اسلامی این احساس و قدرت را در بین ما به وجود آورد که توانستیم هشت سال در برابر دنیا بایستیم و صدا و تمامی پشتیبانانش را وادار به عقب نشینی کردیم.

آیت الله جنتی، سالگرد پیروزی انقلاب را شادترین روز در تاریخ ایران توصیف کرد و یادآور شد: حکومت پهلوی سرنگون شد و این امانت به ما سپرده شده و ما باید امانتدار امام، رهبری و خداوند باشیم تا پایه های انقلاب را حفظ و با ظلم و فساد مبارزه کنیم؛ نباید بگذاریم در خیابان ها افراد آلوده، عفت ها را بر باد دهند و همان مسایل دوران طاغوت تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نگهبان و حافظ اصول و دستاوردهای انقلاب باشیم؛ اگر به حافظ اصول و دستاوردها باشیم، خدا، امام و رهبری تشکر خواهند کرد و برکات بر ما نازل می شود در غیر این صورت باید منتظر عواقبش باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین