کد خبر: ۲۸۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
استادعلوم ارتباطات در گفتگو با آفتاب

"شانه بر موی سپید" تلاش برای ثبت تاریخ است

غلامرضا دینانی، استاد علوم ارتباطات جمع‌آوری کتاب" شانه بر موی سپید" را کاری مثبت در جهت ماندگاری مصاحبه‌های ماندنی روزنامه‌ها توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: غلامرضا دینانی، استاد علوم ارتباطات جمع‌آوری کتاب" شانه بر موی سپید" را کاری مثبت در جهت ماندگاری مصاحبه‌های ماندنی روزنامه‌ها توصیف کرد.

این استاد علوم ارتباطات تاکید کرد: جمع‌آوری مصاحبه‌های ماندگاردرواقع نگهداری و ثبت اتفاقات و رویدادهای ارزنده فرهنگی به شمار می‌آید.

غلامرضا دینان درحاشیه رونمایی از کتاب "شانه بر موی سپید" با خبرنگار آفتاب گفتگو کرد. «شانه بر موي سپيد» را پژمان موسوی، روزنامه نگار در دو جلد آماده کرده که تقريبا شناخت‌نامه 59 تن از نام‌آوران فرهنگ ايران است که درصفحات چهره های ماندگار روزنامه شرق چاپ شده است.

غلامرضا دینانی درباره اهمیت این کتاب به آفتاب گفت: وقتی فردی مطالب ماندگار روزنامه‌ها را که قاب تحقیق وپژوهش هستند را در کتابی ثبت می‌کند یعنی رویدادهای با اهمیت تاریخی را ثبت کرده که این تلاش زمینه‌ساز پژوهش های مهم آتی خواهد بود.

دینانی تاکید کرد: تا به حال تلاش و همت زیادی برای این جمع‌آوری‌ها کمتردیده شده است. من فکر می‌کنم تلاش و همت روزنامه‌نگار برجسته‌ای مانند آقای موسوی برای ثبت و ضبط این مصاحبه‌ها ستودنی است. آدم‌ها باید عاشق کارشان باشند و این جمع‌آوری و دغدغه برای ثبت نوشته‌ها نوعی عشق‌ورزی مثبت است که موسوی این حرکت را با جمع‌آوری این کتاب نشان داده است.

وی ادامه داد: نوع نگاه جزئی نگر و عمیق یک روزنامه‌نگار سبب تالیف اینگونه کتاب‌ها می شود. ضمن اینکه نام این کتاب که به محتوای آن نظر دارد بسیار ظریف و هنرمندانه انتخاب شده است.

 علاوه‌بر سیدمحمود دعایی، هادی خانیکی، لیلی گلستان، شاهرخ تویسرکانی، کامبیز درمبخش، محمدعلی ابطحی و ...  خانواده بزرگانی که جشن‌نامه آنان در این کتاب گردآمده بود، همچون ابراهیم باستانی‌پاریزی، ابراهیم یونسی به مراسم رونمایی از کتاب آمده بودند. مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق، احمد مسجد جامعی، سید فرید قاسمی در این رونمایی سخنرانی کرده و به اهمیت این کتاب اشاره کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین