کد خبر: ۲۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۱
یک استاد دانشگاه:

ملت ایران موافق انرژی هسته ای هستند

آفتاب‌‌نیوز :

 در اين تجمع كه با حضور دانشجويان دانشگاههاي سراسر استان برگزار شد، حاضرين با سردادن شعارهاي « انرژي هسته‌يي حق مسلم ماست»، «مرگ بر آمريكا» و « مرگ بر اسرائيل» بر لزوم تجهيز كامل ايران به اين فناوري صلح آميز تاكيد كردند.

در اين مراسم مهندس بهروز همتي، از اساتيد آموزشكده فني كرمانشاه با تبريك سالروز صدور فرمان امام راحل در تشكيل بسيج مستضعفين، بسيج را نماد حق طلبي و حق خواهي ملت مسلم

ان ايران توصيف و خاطر نشان كرد: دشمنان اسلام بايد بدانند كه ملت ما بسيجي خواهد ماند و با تمام قوت و قدرت از آرمانهاي امام راحل و شهدا حمايت خواهند كرد.

همتي، با اشاره به تحولات جهان گفت: اگر در گذشته زور شمشير و اسلحه بزرگترين پايگاه قدرت به شمار مي‌آمد و اگر با گذشت زمان پايگاه قدرت در اختيار ثروتمندان قرار گرفت در آينده به طور حتم جايگاه قدرت و توانايي در اختيار دانايي قرار خواهد گرفت و در آينده جهان هر كشوري كه در توليد علم، دانش و فناوري بتواند تندتر حركت كند و مسيرها را پشت سر بگذارد يقينا از قدرت و توانمندي بيشتري نيز برخوردار خواهد بود.

وي افزود: اگر امروز كشورها را بر اساس دو اصل توسعه يافته و عقب مانده تقسيم بندي مي‌كنند اين معيار در آينده بر اساس كندي و تندي در توليد علم و فناوري سنجيده خواهد شد و هر كشوري توان تكيه بر دانش بومي خود را داشته باشد موفق است.

اين استاد دانشگاه با بيان اين مطلب كه ايران در گذشته دور، از مراكز توليد علم در دنيا بوده افول اين مسئله را در نتيجه سلطه حكومتهاي استثماري و سلطه پادشاهان خود فروخته در اعصار مختلف بر شمرد و تصريح كرد: متاسفانه بعد از دوران اوجي كه ايران در زمينه مسائل علمي با آن مواجه بود با طي يك سير نزولي اجازه توليد و فكر و دانش به ما داده نمي‌شد و بيشتر از توليدات غرب در اين زمينه استفاده مي‌كرديم، در حالي كه بهترين نخبگان و متخصصين همان شركتهاي غربي كه ما به آنها وابسته بوديم ايراني بودند و اروپا و آمريكاييها بودند كه به استفاده از فكر و دانش بهترين جوانان اين مرز و بوم در خارج از كشور مي‌پرداختند.

همتي با تاكيد بر بومي بودن دانش هسته‌اي در ايران اظهار داشت: به بركت جمهوري اسلامي روح تازه‌اي در جوانان اين مرز و بوم دميده شد و امروز با افتخار اعلام مي‌شود كه اگر ايران جز 10 كشور مجهز به انرژي هسته‌اي قرار گرفته، اين مهم بر اساس توان و همت جوانان اين مرز و بوم صورت گرفته كه شاهديم كه غرب با تمام توان به مقابله و مخالفت با آن برخواسته است.

وي ادامه داد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي نيك مي‌دانند كه ما هرگز به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و نيستيم و هدف آنها جلوگيري از رسيدن ايران به قله رفيع دنياست.

وي به كاربردهاي متفاوت از انرژي هسته‌اي اشاره و رسيدن به چرخه سوخت هسته‌اي را حق مسلم مردم ايران عنوان كرد.

همتي با اشاره به لزوم حمايت مردمي از بحث فناوري هسته‌اي اعلام كرد: در هر زمان كه حمايت ملت پشتوانه مسئولين نظام قرار گرفته، تيم مذاكره كننده با قدرت بيشتري در قبال گزافه گويي دشمنان حاضر شده‌اند.

اين استاد دانشگاه با انتقاد شديد از آنچه كه وي به عنوان سياست منفعلانه نظام در سالهاي گذشته از او ياد كرد، گفت: رياست جمهوري در شوراي امنيت ،موضع گيري ايران در قبال انرژي هسته‌اي را به طور شفاف به دنيا اعلام كرد و گفت كه ما هرگز اين حق مسلم نخواهيم گذشت.

وي افزود: بر اساس مسائلي كه در دو ماه گذشته در مورد مسائل هسته‌اي رخ داده شاهديم كه در جلسه اخير شوراي حكام هيچ قطعنامه‌اي عليه ايران صادر نشده و جبهه ايران بر اساس موضع گيري دبير كل، غير متعهدها و گروه نم تقويت شد چرا كه اين امر براي ما ثابت شده كه هر گاه يك قدم عقب نشينيم دشمنان ما دو قدم جلو آمدند و هر زمان كه يك قدم جلو نهاديم آنها 10 قدم عقب نشيني كردند.

وي بر رعايت سه اصل عزت، مصلحت و حكمت در سياست خارجي ايران تاكيد و اظهار اميدواري كرد ايران همچنان سرفراز در همه عرصه ها باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین