کد خبر: ۲۸۲۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳

تجلیل از «هوشنگ ابتهاج» در جایزه‌ی شعر «خبرنگاران»

جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» در نهمین دوره‌ی برگزاری خود، از یک عمر فعالیت شعری «امیرهوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه)» تجلیل می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران طبق روند همیشگی، در این دوره نیز در سه بخش «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب) و «یک عمر دستاورد شعری»، منتخبان خود را معرفی می‌کند.

این جایزه در بخش یک عمر دستاورد شعری که پیش‌تر به شاعرانی چون عمران صلاحی، محمدعلی سپانلو، مفتون امینی، سیمین بهبهانی، جواد مجابی، یدالله رؤیایی و احمدرضا احمدی تعلق گرفته، در دوره‌ی نهم، از هوشنگ ابتهاج تجلیل می‌کند.

از این شاعر متولد 1306 در رشت، تاکنون آثاری چون «نخستین نغمه‌ها» 1325، ‌«سهراب» 1320، «شبگیر» 1332، «زمین» 1334، «چند برگ از یلدا» 1334، «یادگار خون سرو» 1360 و «سیاه‌مشق» در سه شماره‌، منتشر شده است.

داوری آثار جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» در نهمین دوره نیز در حال انجام است که در بخش کتاب سال، به بررسی کتاب‌های شعر منتشرشده در ایران (در سال 1392) می‌پردازد. در بخش ویژه نیز آثاری از شاعرانی که به هر دلیل تاکنون در ایران مجموعه‌ شعر منتشر نکرده‌اند اما به اندازه‌ی یک کتاب، شعر دارند، با آثاری از شاعران فارسی‌زبان از ایران (داخل و خارج کشور)، افغانستان و تاجیکستان در حال بررسی است.

دبیرخانه‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» همچنین اعلام کرده طبق روال گذشته و برای جلوگیری از هرگونه شائبه، دو مجموعه شعر منتشرشده از علیرضا بهرامی – دبیر و عضو هیات داوران جایزه – که با نام‌های «غم صدای تو یعنی...» و «اصلا مهم که نیست» در سال 92 انتشار یافته‌اند، در چرخه‌ی داوری قرار نگرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین