کد خبر: ۲۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۰۸
تازه ترین پیش بینی بانک جهانی:

سال آینده بهای نفت به 56 دلار می رسد

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس این گزارش به نقل از بانک جهانی، انتظار می رود با توجه به تداوم رشد تقاضای جهانی نفت خام طی سال آینده بهای نفت نیز به رشد خود ادامه دهد. 

همچنین پیش بینی می شود بهای نفت خام در سال 2006 نسبت به سال جاری با افزایش اندکی همراه باشد و به طور متوسط به هر بشکه 56 دلار افزایش یابد، این در حالی است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی بهای نفت در کل سال 2005 به طور متوسط به سطح 53.6 دلار برسد. 

بانک جهانی پیش بینی می کند بهای نفت خام در سال 2007 نسبت به سال 2006 با کاهش 8 درصدی مواجه شود و به هر بشکه 51.5 دلار برسد. 

این گزارش می افزاید:  بهای نفت خام طی سه سال اخیر بیش از 88 درصد افزایش یافته است، به طوریکه در سال 2003 بهای نفت خام با 15.9 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به هر بشکه 15.9 دلار رسید. 

افزون بر این، بهای نفت خام در بازارهای جهانی در سال 2004 با رشد خیره کننده 30.6 درصدی به 37.7 دلار افزایش یافت. در سال جاری نیز بهای نفت خام با رشد 42.1 درصدی همراه بود.
این گزارش می افزاید، پیش بینی می شود تقاضای جهانی نفت خام طی سالهای آینده به رشد بالای خود ادامه دهد اما ظرفیت مازاد تولید نفت جهان، که در حال حاضر در سطح 1.9 میلیون بشکه در روز است، کاهش خواهد یافت. 

شایان ذکر است  با توجه به اینکه ظرفیت مازاد تولید جهان کافی نیست، بهای نفت خام در بازارهای جهانی شدیدا نسبت به شوکهای عرضه آسیب پذیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین