کد خبر: ۲۸۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱

آغاز فروش بلیت‌های نوروزی هواپیما

طی دوره 21 روزه مزبور در مجموع 18 هزار و 804 مجوز پروازی صادر و 15 هزار و 640 پرواز توسط شرکت های هواپیمایی انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رییس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز فروش بلیت های نوروزی خبر داد و گفت: بلیت های ایام نوروز 94 از امروز در دفاتر آژانس های مسافرتی به متقاضیان عرضه می شود.

 علیرضا جهانگیریان روز یکشنبه در حاشیه مراسم گرامی داشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در فرودگاه مهرآباد در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: طبق برنامه ریزهای انجام شده در ایام تعطیلات نوروزی 22 هزار صندلی هوایی به متقاضیان سفر با هواپیما در مسیرهای داخلی و بین المللی عرضه می شود.

وی افزود: بیش از یک هزار و 500 مجوز پرواز برای شرکت های هوایی در ایام نوروز 94 صادر شده و احتمال دارد با توجه به افزایش تقاضا در ایام مزبور ، تعداد مجوزهای هوایی نیز افزایش یابد.

معاون وزیر راه وشهرسازی ، نظارت کامل سازمان هواپیمایی کشوری بر آژانس های عرضه بلیت پروازهای هوایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این سازمان در ایام نوروز بر بازار فروش بلیت های نوروزی نظارت کاملی خواهد داشت .

به گفته وی ، تعدادی از مراکز فروش بلیت هواپیما بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت می کنند که با توجه به هماهنگی های انجام شده با قوه قضاییه و سازمان میراث فرهنگی ، نظارت بر عملکرد این مراکز و سایت های اینترنتی را افزایش خواهیم داد ، تا بلیت هواپیما با رعایت مقررات به متقاضیان عرضه شود.

جهانگیریان موضوع تاخیر پروازها را یادآورشد و گفت : دستورالعمل رعایت حقوق مسافران هوایی شب گذشته در جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری نهایی شد و قرار است این دستورالعمل برای اجرا به شرکت های هوایی ابلاغ شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سهولت رفت و آمد مسافران در ایام تعطیلات نوروزی به فرودگاه های کشور اظهار داشت : غیراز فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره ) که مسافران بسیار زیادی دارند ، هیچ یک از فرودگاه های کشور در این زمینه مشکلی ندارند و با برنامه ریزی مناسب مشکلات این دو فرودگاه را نیز برای مسافران به حداقل کاهش خواهد یافت .

جهانگیریان فروردین ماه سال 93 آمار مسافران نوروزی در بخش هوایی را دو میلیون و 236 هزار و 757 نفر ذکر کرد و گفت : زمان آغاز سفرهای نوروزی در سال گذشته از 24 اسفند 92 آغاز و تا 15 فروردین 93 تداوم داشت.

طی دوره 21 روزه مزبور در مجموع 18 هزار و 804 مجوز پروازی صادر و 15 هزار و 640 پرواز توسط شرکت های هواپیمایی انجام شد.

براساس اطلاعات منتشر شده ، مسافران نوروز 93 از 24 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 در مجموع 981 هزار و 868 نفر مسافر در مسیرهای بین المللی با پنج هزار و 987 نفر پرواز توسط شرکت های داخلی و خارجی و یک میلیون و 254 هزار و 890 نفر مسافر با 9 هزار و 653 پرواز توسط شرکت های هواپیمایی داخلی جابجا شدند.

مجموع مسافران جابجا شده در مسیرهای داخلی و خارجی در ایام سفرهای نوروزی 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد و تعداد مجوزهای پروازی صادر شده در این ایام نیز 31 درصد رشد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین