کد خبر: ۲۸۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶

مصرف سیگار در اماکن عمومی مشمول جریمه است

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بازرسان وزارت بهداشت در دیدار از اماکن ، مفاد این چک لیست ها را به قوه قضاییه ارسال می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصرف سیگار در اماکن عمومی مشمول جریمه بوده و قوه قضاییه می تواند این جرائم را صادر کند.

«محسن فرهادی» ، روز یکشنبه در نشست خبری کنترل دخانیات با اشاره به ابلاغ آیین نامه قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی در هجدهم خردادماه سال گذشته (92) به سراسر کشور گفت: براساس این قانون ، چک لیست هایی درباره مصرف دخانیات در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طراحی شده که بازرسان وزارت بهداشت آنها را بررسی می کنند.

وی افزود: بازرسان وزارت بهداشت در این چک لیست ها به سه سووال «آیا مالک مکان ، اطلاع رسانی های کاهش مصرف دخانیات را انجام داده است» ، «آیا کارگران شاغل در این واحد، قانون ممنوعیت کنترل دخانیات را رعایت می کنند» و «آیا ممنوعیت استعمال دخانیات در این محدوده رعایت می شود» پاسخ می دهند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بازرسان وزارت بهداشت در دیدار از اماکن ، مفاد این چک لیست ها را به قوه قضاییه ارسال می کنند.

فرهادی اضافه کرد: قوه قضاییه نیز می تواند براساس این چک لیست ها، دستور وصول جرائم مربوط به مصرف دخانیات را صادر کند و ارقام این جرائم بازدارنده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین