کد خبر: ۲۸۲۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹

گسترش همکاری ها با کنیا، بروندی، تانزانیا/ سفر دوره ای ظریف به آفریقا

وزیر امور خارجه ایران برای انجام سفر رسمی به کنیایکشنبه شب وارد نایروبی پایتخت این کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف عصر یکشنبه در صدر هیاتی عازم کنیا شده بود .

ظریف قرار است پس از کنیا به کشورهای اوگاندا، بروندی و تانزانیا نیز سفر کند. 

وزیر امور خارجه کشورمان این سفرها را به دعوت همتایان خود در این کشورها انجام می دهد. 

ظریف قرار است در سفر به کشور کنیا علاوه بر دیدار با همتای خود با مسوولان بلندپایه این کشور نیز دیدار و با آنان در باره روابط دوجانبه ، مسایل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کند . 

کنیا کشوری در شرق آفریقا به پایتختی نایروبی است که مومباسا، کیسومو و ناکورو شهرهای مهم آن محسوب می شوند. 

اوگاندا کشوری در حاشیهٔ دریاچهٔ ویکتوریا واقع در شرق میانه آفریقا است . همسایه های آن سودان جنوبی، کنگو، رواندا، بروندی، تانزانیا، کنیا بوده و پایتخت آن کامپالا است. 

جمهوری بوروندی کشوری در مرکز آفریقا بوده که پایتخت آن بوجومبورا است. بروندی کشور کوچک در منطقه دریاچه های بزرگ است که در همسایگی اوگاندا - کنگو - رواندا - تانزانیا قرار دارد. 

جمهوری متحد تانزانیا (به سواحلی: Jamhuri ya Muungano wa Tanzania) کشوری است در شرق آفریقا که از شمال با کنیا و اوگاندا، از غرب با رواندا، بوروندی و جمهوری دمکراتیک کنگو و از جنوب با زامبیا، مالاوی و موزامبیک همسایه است و از شرق به اقیانوس هند محدود می شود. 

در سال 1996 میلادی پایتخت رسمی تانزانیا از شهر ساحلی و بزرگ دارالسلام به شهر دودوما منتقل شد. با این حال دارالسلام هنوز پایتخت تجاری و مقر بسیاری از نهادهای حکومتی این کشور و بندری مهم برای تانزانیا و همسایگان محصور در خشکی اوست. از شهرهای مهم دیگر آن می توان به آروشا، امبیا، موانزا، موروگور و زنگبار اشاره کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین