کد خبر: ۲۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۳۷
هشدار مجلس به دولت

افروغ : احمدي نژاد عبرت بگيرد

آفتاب‌‌نیوز :

عماد افروغ، عضو ائتلاف آبادگران در مجلس‌‏هفتم ، در خصوص عدم راي اعتماد مجلس به سه گزينه پيشنهادي احمدي‌‏نژاد براي تصدي وزارت نفت، تصريح كرد: مجلس نقش اصولگرايي خود را كاملا ايفا كرده و انجام وظيفه مي‌‏كند. 

وي افزود: قانون وظيفه‌‏اي را بر دوش مجلس گذاشته است و مجلس خارج از ملاحظات سليقه‌‏اي، قشري و جناحي به وظيفه خود عمل مي‌‏كند. 

افروغ با تاكيد بر اينكه عملكرد مجلس در عدم راي اعتماد به سه گزينه پيشنهادي نفت جاي تقدير دارد، تصريح كرد: در شرايطي كه همه فكر مي‌‏كردند باب مصلحت در مجلس باز مي‌‏شود و عنوان مي‌‏شد كه نمايندگان به گزينه سوم راي مي‌‏دهند، در عمل مصلحت انديشي‌‏هاي كاذب، مجلس را از اداي وظايف اصولگرايانه خود محروم نكرد. 

افروغ با تاكيد بر اينكه افتخار مي‌‏كنم عضو اين مجلس هستم، افزود: اگر رييس‌‏جمهوري بخواهد همين روال را در معرفي وزير غيرمجرب، غير متخصص و ناكارآمد و ضعيف كه چندان شايسته كابينه نظام جمهوري اسلامي نيست، ادامه دهد، مسلما مجلس هم اين روال را درعدم راي اعتماد به وزراي ناكارآمد ادامه مي‌‏دهد.
افروغ خاطرنشان كرد: به آقاي احمدي‌‏نژادپيشنهاد مي‌‏كنم سعي كنند با توجه به ملاك‌‏هايي چون تجربه، تخصص، سلامت، كفايت،كارآمدي، عدالت خواه و هماهنگ با خود وزير بعدي را معرفي كند. 

عضو ائتلاف آبادگران با بيان اينكه مجلس چالشي با دولت ندارد، تصريح كرد: اگر دولت وزير شايسته‌‏اي را معرفي كند، مطمئن باشد كه مجلس راي خواهد داد. 

رييس كميته فرهنگي فراكسيون اصولگرايان در خصوص تفسير دولت از اصل 135 قانون اساسي و تمديد مهلت سه ماهه اداره وزارت نفت با سرپرست، گفت: ظاهرا در قانون تصريح شده است كه هيچ وزارتخانه‌‏اي نمي‌‏تواند بيش از سه ماه با سرپرست اداره شود، بنابراين ذهن به اين سمت مي‌‏رود كه وزير بلافاصله بايد معرفي شود و حداقل استفساريه و يا سوالي در شوراي نگهبان صورت بگيرد كه چه بايد كرد. 

افروغ گفت: اينكه مجريان كشور خودشان تصميم مي‌‏گيرند، جاي تامل است و شوراي نگهبان بايد دراين مورد اظهار نظر كند.
نماينده تهران در خصوص عدم مشورت و تعامل رييس‌‏جمهوري با مجلس در مورد گزينه‌‏هاي پيشنهادي نفت، تصريح كرد: رييس جمهور قانونا موظف به مشورت با مجلس نيست، مشورت اقدامي عرفي است كه البته عرف را نبايد دست كم گرفت. 

افروغ با بيان اين كه رايزني، تعامل و مشورت ابزارهاي مهم حكومت و مديريت در سطح رياست جمهوري است، افزود: اگر رييس جمهور از اين ابزار استفاده كند چه بهتر اما اگر استفاده نكرد، حداقل بايد با توجه به ملاكهايي كه مدنظر است و بايد مورد توجه باشد در انتخاب وزير نفت لحاظ شود. 

عضو ائتلاف آبادگران ادامه داد: وقتي نمايندگان مي‌‏بينند مشورتي با آنها نشده است و وزير هم تجربه و تخصص كافي را ندارد، ضمنا حرف و حديث‌‏هايي در مورد داشتن گرين كارت هم مطرح است و طبيعي است كه اعتماد نمي‌‏كنند. 

افروغ با بيان اينكه داشتن گرين كارت از جمله مباحث امنيتي است، يعني فرد سوگند خورده كه به قانون اساسي آمريكا وفادار باشد، خاطرنشان كرد :‌‏ نمايندگان مي بينند ملاك هاي لازم در معرفي فرد حاصل نشده است. 

نماينده تهران تصريح كرد: بهتر است مشورت صورت گيرد اما اگر مشورتي نمي‌‏خواهد صورت بگيرد، بايد فرد قدر و كارآمدي معرفي شود و مجلس به آن فرد راي خواهد داد. 

افروغ همچنين در خصوص برخي اظهارنظرها مبني بر اينكه اگر ليست اوليه كابينه اكنون به مجلس ارايه مي‌‏شد، مجلس به نيمي از وزرا راي نمي‌‏داد، تصريح كرد: من در چينش و آرايش كابينه گفتم كه اين كابينه معرف شعار كابينه هفتاد ميليوني نيست. 

اين نماينده با بيان اين كه به نظر مي‌‏رسد رييس جمهور از ابزارهاي عقلاني، ‌‏مشورتي و تعامل لازم به صورت كامل استفاده نمي‌‏برد، ادامه داد: اين موضوع به حلقه مشاوران ايشان بر مي‌‏گردد. 

وي افزود: همواره اين موضوع را مطرح كرده‌‏ام كه در هسته مشاوران مستقيم و غيرمستقيم احمدي نژاد بايد بازنگري جدي صورت گيرد. 

افروغ تصريح كرد: بخش قابل توجهي از وزرايي كه راي نياوردند و وزراي ضعيفي كه به كابينه راه يافتند و يا عدم راي اعتماد به وزراي پيشنهادي نفت به همين مشورت‌‏هاي ضعيفي بر مي‌‏گردد كه مشاوران مستقيم و غيرمستقيم به آقاي احمدي نژاد ارايه دادند. 

نماينده تهران خاطرنشان كرد: اگر رييس جمهوري امروز بازنگري را در حلقه مشاوران خود داشته باشند، بهتر از فردا است كه اين را قبل از راي اعتماد به تسلطي مطرح كرده بودم. 

افروغ ادامه داد: يك فرداي ديگر رسيد و آن عدم راي اعتماد به آقاي تسلطي بود، اميدوارم فرداهاي ديگري نرسد و هرچه سريعتر آقاي احمدي‌‏نژاد از گذشته عبرت بگيرد و يك بازنگري در حلقه مشاوران خود داشته باشد. 

عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان با تاكيد بر اينكه احمدي نژاد از مشاوران قدر استفاده كند، گفت: اصلا منظورم شخص خاصي نيست و هيچ يك از مشاوران ايشان را تاكنون از نزديك نديده‌‏ام. 

افروغ تصريح كرد: حلقه مشاوران يك رييس‌‏جمهوري بايد قدر، توانمند، محبوب و مقبول باشد چون اگر اينطور نباشد يا با افراد قدري مشورت نمي‌‏كنند يا اگر دست نياز به سمت افراد قدر دراز كنند، آنها پاسخ نخواهند داد. 

نماينده تهران ادامه داد: برغم تمامي انتقاداتي كه به آقاي خاتمي داشتيم، فراموش نمي‌‏كنم آقاي خاتمي مشاور ارشدش را فرد متدين و صاحب نامي به نام آقاي ميرحسين موسوي انتخاب كرد.
افروغ افزود: مسلم است ميرحسين موسوي با هر كسي تماس مي‌‏گرفت و از هر كس مشورت مي‌‏خواست، جواب رد و منفي نمي‌‏شنيد. 

وي با بيان اينكه مشاور يك رييس‌‏جمهوري حتي بايد مقبول‌‏تر، متدين‌‏تر فرهيخته‌‏تر و محبوب‌‏تر از وزرا باشد، تصريح كرد: من وقتي يك نگاه كلي به هسته مشاوران احمدي نژاد مي‌‏كنم، چنين چيزي را در نمي‌‏يابم. 

افروغ گفت: مجلس هم ديروز اصولگرايانه عمل كرد و هم امروز اصولگرايانه عمل مي‌‏كند. ديروز هم به برخي وزرا راي نداد و امروز هم راي نمي‌‏دهد.
نماينده تهران گفت: برخي از نمايندگان هشدارهايي هم در گذشته مي‌‏دادند كه ساير نمايندگان متوجه آن نبودند اما الان دارند متوجه مي‌‏شوند كه اين هشدارها درست بود. 

عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان خاطرنشان كرد: در آينده هم مجلس به مصلحت نگري‌‏ها عمل نخواهد كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۴/۰۹/۰۸
0
0
سلام
لطفا پيام مرا منعكس نماييد .
به آقاي افروغ بگوييد پاسخ ملت در برابر كارشكني هاي شما در برابر دولت محبوب و مردمي آقاي احمدي نژاد كه به حق تا امروز به شعارهاي خود كاملا پايبند بوده و نشانه اين پايبندي عدم توجه به انسانهاي قدرت طلبي مانند حضرتعالي مي باشد پاسخي شايسته خواهد داد . منتظر باشيد تا ميزان محبوبيت خود را در انتخابات آينده مجلس ببينيد .
هيچگاه فراموش نكنيد كه راي مردم به شما به خاطر اين بود كه فكر مي كردند شما نيز مانند شهردار محبوب وقت و رييس جمهور عزيز فعلي جناب آقاي دكتر احمدي نژاد مردمي و مخالف دزديها هستند اما خوب باطن خود را نشان داديد .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۴/۰۹/۰۸
0
0
سلام مرا به آقاي افروغ برسانيد.
فكر نمي كردم اينگونه باشيد اما از شما مي خواهم با تمام قوا مقابل ندانم كاريهاونابخريديهاي حضرات را كه كشور را درمخاطرات بدي قرارداده اند بايستيد.
علي يارتان - دست حق همراهتان.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۴/۰۹/۰۸
0
0
بله اقاي افروغ براي دوره بعدي رياست جمهوري و كسب محبوبيت كاذب به انتقا د از دولت شهيدان پرداخته است.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۴/۰۹/۰۸
0
0
لازم است آقاي افروغ بداند بجز كار شكني كارهاي ديگري نيز ميتوان انجام داد وبهتر است بجاي اينكه اصولگرايي واصولگرايان مجلس را به رخ بكشد
گامي هم در جهت كمك به هسته مشاوران رييس جمهور بردارند .مگر غير از اين است كه خود روزگاري نچندان دوراز مشاورين احمدي نژاد بود.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۴/۰۹/۰۸
0
0
سلام
از آقاي افروغ متشكرم كه طبق وظيفه شرعي و منافع ملي عمل ميكند و حرف حق ميزند. بنظر اينجانب ايشان يك اصولگراي واقعي است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین