کد خبر: ۲۸۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

ظریف: برخی در داخل و خارج در زمره مخالفان پایان تحریم هستند

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: متاسفانه برخی در داخل و خارج از کشور در زمره مخالفان پایان تحریم هستند و تداوم تحریم را در جهت منافع خود دنبال می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صبحانه کاری با اعضای شورای تجاری ایرانیان مقیم کنیا صبح امروز(دو شنبه) در هتل کمپینسکی نایروبی گفت: آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره جایگاه بالایی داشته است و تلاش شده است که همواره سیاستهای متمایزی با آفریقا داشته باشیم.

وی ادامه داد: آفریقا مرکزی برای رقابت همه کشورها شده است و این نشانگر ظرفیت و زمینه های بسیار مستعد در این قاره است، تلاش ما برای رفع موانع تجاری است، البته باید بدانیم که شرکای واقعی و پایدار در جهان شرکایی هستند که در قالب همکاری های جنوب- جنوب می توانیم برای توسعه پایدار برنامه ریزی کنیم و آفریقا در این مسیر یک انتخاب مهم برای ماست.

ظریف اضافه کرد: در وزارت خارجه ایران و دیگر سطوح کشور برای همکاری با آفریقا توجه ویژه و ساز و کار خاص وجود دارد و ما فقط در حوزه خلیج فارس و آفریقا دارای چنین ساز و کاری در سطح بالا هستیم که با نظارت مسولان عالی کشور دنبال می شود. همکاری با آفریقا در حوزه های اقتصادی، بهداشتی و علمی بستر همکاری های دراز مدت وجود دارد و دولت نسبت به این مساله باور عمیق و جدی دارد باید همه زمینه ها برای همکاری فراهم کنیم و با آسیب شناسی دوره های گذشته مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: باید بخشی از مشکلات را با مدیریت بهتر، اولویت بخشی و رفع بوروکراسی حل کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی در داخل و خارج از کشور در زمره مخالفان پایان تحریم هستند و تداوم تحریم را در جهت منافع خود دنبال می کنند. متاسفانه در مواردی اصل تحریم با آثار تحریم اشتباه گرفته می شود و لازم است که این مباحث تخصصی با مشورتهای لازم بررسی و موانع غیر واقعی و غیر حقوقی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، ظریف ادامه داد: تربیت متخصصان و آموزش نیروی کار بخشی از کار درازمدت ما در آفریقا است، صداقت اخلاق و فرهنگ و مدارای ایرانی با حضور ایرانیان در نقاط مختلف جهان و فعالیت ایشان در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی و... باید به جهانیان معرفی شود و این فرصت زمینه بسیار خوبی برای معرفی جذابیت ها و توانمندی های همه جانبه ایران به مردم کشورهای مختلف است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین