کد خبر: ۲۸۲۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴

پرونده‌های عجیب پزشکی قانونی؛ ماجرای جسد پناهی و نوزادان 2 سر

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ضمن تشریح جزییاتی از مهم‌ترین پرونده‌های روبه‌رو شده در طول 20 سال خدمتش در پزشکی قانونی از ارجاع سالانه نزدیک به 10 هزار جسد به سالن تشریح پزشکی قانونی استان تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر بشیر نازپرور روز دوشنبه در حاشیه افتتاح سوله مدیریت بحران در جمع خبرنگاران درباره اینکه چند سال سابقه خدمت در پزشکی قانونی را داشته و در این مدت با چه پرونده‌های عجیبی روبه‌رو شده است، گفت: 20 سال است که در پزشکی قانونی مشغول خدمت هستم و در طول این مدت طبیعی است که با پرونده‌هایی روبه‌رو شدم که متفاوت از دیگر پرونده‌ها بوده است.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال در اواسط دهه هفتاد جسد سه نوزاد دو سر در بیابان‌های اطراف تهران کشف شد که برای بررسی این اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند یا به عنوان مثال چند سال پیش در حالی که چند ساعت از مرگ متوفی نگذشته بود و هنوز عملیات تشریح را شروع نکرده بودیم، پشت در سالن تشریح، دعوایی سخت میان فرزندان متوفی رخ داد که بعد از مراجعه فهمیدیم این دعوا برسر تقسیم ارث و میراث بوده است!
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره اینکه تاکنون اجساد چه افراد مهمی به پزشکی قانونی این استان ارجاع شده و علت مرگ‌شان تحت بررسی قرار گرفته است، گفت: البته افراد مختلفی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند، اما خود من جسد مرحوم شهیدلاجوردی را معاینه کرده و پیکر شهیدصیاد شیرازی نیز به مرکز پزشکی قانونی ما منتقل شد.
 
نازپرور با بیان اینکه جسد مرحوم پوپک گلدره نیز جزو چهره‌های معروفی بود که پس از چندین ماه به سر بردن در کما به پزشکی قانونی منتقل شد، گفت: یکی از موارد نادری که درباره یکی از ستاره‌ها با آن روبه‌رو شدیم، ماجرای جسد مرحوم حسین پناهی بود که جسد این فرد پس از آنکه 10 روز از مرگش گذشته بود، به صورت ناشناس به پزشکی قانونی آمده و در آنجا متوجه شدیم که این فرد حسین پناهی است.
 
وی درباره اینکه آیا شده مرده‌ای پس از مرگش دوباره به زندگی بازگردد، گفت: اینطور نیست که بگوییم مرده‌ای زنده شده است، اگر چنین اتفاقی هم بیفتد، قطعا در تشخیص مرگ اشتباهی رخ داده و معاینات کامل نبوده است وگرنه شدنی نیست یک نفر بمیرد و زنده شود.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره اینکه گفته می‌شود فردی در قبر زنده شده، گفت: چنین مواردی به نظر من صحت ندارد و اگر نخواهم آن را با قطعیت رد کنم، حداقل می‌توانم بگویم که در دوران خدمت من چنین موضوعی وجود نداشته البته اساتید ما مواردی از زنده شدن جسد در پزشکی قانونی را تعریف کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، نازپرور درباره یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که در طول 20 سال خدمت در پزشکی قانونی گرفته است، گفت: چندسال پیش وارد سالن تشریح شدم، دیدم که جسد مردی 90 ساله در کنار جسد یک نوزاد قرار دارد که این خودش یک درس است برای ما تا بدانیم مرگ پیر و جوان ندارد و همیشه باید برای روبه‌رو شدن با آن آماده باشیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین