کد خبر: ۲۸۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

درخواست 8.8 میلیارد دلاری اوباما برای پشتیبانی مالی مقابله با داعش

رئیس‌جمهوری آمریکا در بودجه 2016 خود خواستار بودجه 8.8 میلیارد دلاری به منظور پشتیبانی مالی علیه داعش شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری فرانسه، در مجموع 5.3 میلیارد دلار این مبلغ برای پنتاگون و با هدف پشتیبانی مالی عملیات "Inherent Resolve" است که در اوت 2014 و با یکسری حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه آغاز شد.

چند روز قبل، مقام‌های دفاعی واشنگتن اعلام کردند که آمریکا و شرکای ائتلاف 705 بمباران هوایی در حوالی شهر کوبانی، سوریه از 23 سپتامبر 2014 انجام دادند پس از آنکه نیمی از این شهر به تصرف داعش درآمد.

وزارت امور خارجه آمریکا که نقش پیشرو را در ایجاد یک ائتلاف چند ملیتی علیه داعش ایفا کرده، نیز مبلغ 3.5 میلیارد دلار دیگر درخواست کرده است.

هیتر هیگینباتوم، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور مدیریتی گفت: این مبلغ شرکای منطقه‌ای را برای تامین کمک‌های بشردوستانه و تقویت مخالفان میانه‌روی سوری تقویت می‌کند. این مبلغ باعث افزایش همکاری با شرکای ائتلاف به منظور مقابله با داعش و در نهایت از بین بردن آن می‌شود.

در پیشنهاد بودجه 2016 باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا آمده است: داعش تهدیدی آنی برای عراق، سوریه و متحدان آمریکا و شرکای واشنگتن در سراسر منطقه است و هدفش براندازی دولت‌ها، کنترل منطقه، ایجاد ارعاب برای ساکنان محلی و انجام حمله به آمریکا و شرکای ائتلاف در سراسر جهان است. درگیری‌های موجود در سوریه نیز تهدیدی برای ثبات منطقه است و تاکنون بیش از 10 میلیون تن در جریان این درگیری‌ها بی‌خانمان شده‌اند.

این بودجه به پشتیبانی مالی عملیات نظامی، برنامه‌های دیپلماسی، حکومت‌داری و کمک‌های بشردوستانه و امنیتی با هدف رویارویی با این چالش‌ها در منطقه می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور مدیریتی افزود: مبلغ 1.1 میلیارد دلار دیگر توسط وزارت امور خارجه آمریکا برای پشتیبانی اقدامات دیپلماتیک در عراق که محل فعالیت داعش است، درخواست شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین