کد خبر: ۲۸۲۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

بازداشت چند ایرانی در باشگاه شبانه کوالالامپور

چند ایرانی در باشگاه شبانه‌ای در کوالالامپور بودند که در عملیات ضدقاچاق انسان مالزی به دام افتادند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس مالزی روز دوشنبه از بازداشت گروهی خارجی بویژه چند ایرانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای «نیو استریت تایمز» روز دوشنبه اعلام کرد: این خارجی‌ها هنگام عملیات پلیس در خصوص قاچاق انسان در یک باشگاه شبانه تفریحی در خیابان «راملی» کوالالامپور بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش، دستگیر شدگان از اتباع ایران، ویتنام، ازبکستان، فیلیپین و اندونزی بودند که تحت قانون مهاجرت و مبارزه با قاچاق انسان قرار است تحت بازجویی قرار گیرند و همچنین زنان بازداشت شده در این عملیات 20 تا 40 ساله هستند.

وی گفت که در عملیات پلیس مالزی 10 نفر از افسران و 51 نفر از پلیس «بوکیت امان» شرکت داشتند.

پلیس اعلام کرد هنگام ورود به این باشگاه شبانه حدود 100 مهاجر از کشورهای مختلف حضور داشتند که همگی دستگیر شدند، سپس به مقر پلیس «دنگ وانگی» برای بازجویی و انطباق اسناد منتقل شدند.

«روسله چیک» از مقامات پلیس مالزی گفت برخی بازداشت‌شدگان خارجی مدارک شناسایی معتبر نداشتند و مدعی بودند برای بهره‌کشی‌های غیر اخلاقی به مالزی قاچاق شده‌اند.

مالزی یکی از سختگیرانه‌ترین نظام‌های برخورد با مجرمان و متهمان بویژه شهروندان خارجی بازداشت شده را در جهان دارد و شرایط زندان‌ها در این کشور بویژه برای قاچاقچیان موادمخدر غیرقابل تحمل و زجرآور است که چند ایرانی نیز مجبور به تحمل این شرایط سخت هستند.

سوءاستفاده قاچاقچیان حرفه‌ای از مسافران عادی از جمله زنان و گردشگران از عادی‌ترین روش‌ها برای انتقال موادمخدر به مالزی است که معمولاً به دلیل نظارت جدی پلیس در بدو ورود کشف می‌شود و با توجه به ناشناخته ماندن عاملان اصلی، بازداشت‌شدگان مجبور به تحمل زندان‌های طولانی و شرایط سخت زندان‌ها هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین