کد خبر: ۲۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

مذاکرات خودرویی ایران با اسپانیا

عضو ائتلاف بزرگ از مذاکرات فعالان اقتصادی ایران و اسپانیا برای فعالیت های خودرویی خبرداد و گفت: اگرچه تولید خودرو افزایش یافته است، اما وضعیت تسویه بدهی های خودروسازان به قطعه‌سازان مناسب نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اقتصادی: محمدرضا نجفی منش با اشاره به سفر اخیر هیات فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به اسپانیا، گفت: در این سفر، مذاکرات مناسبی با خودروسازان و قطعه سازان اسپانیایی صورت گرفت تا بتوان همکاری مشترک در این زمینه را شکل داد.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: خبرهای خوش در خصوص این مذاکرات به زودی اعلام خواهد شد اما در مجموع، مذاکرات خودرویی ایران و اسپانیا مثبت بود.

وی با اشاره به افزایش رشد تولید خودرو در سال جاری، در خصوص وضعیت تسویه بدهی های قطعه سازان از سوی خودروسازان، تصریح کرد: اوضاع پرداخت های خودروسازان به قطعه سازان نسبت به گذشته بهتر شده، اما مشکلات همچنان وجود دارد.

نجفی منش در ادامه در خصوص مذاکرات وزارت صنعت، معدن و تجارت با شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر خروج قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت گفت: در هیچ کجای دنیا، قیمت گذاری خودرو صورت نمی گیرد؛ چراکه همین امر حاشیه بازار را شکل می دهد و بنابراین، خودرو گرانتر به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس اگر قیمت خودرو آزاد شود، بازار عرضه و تقاضا قیمت را تعیین خواهد کرد که در این صورت هم مردم منفعت خواهند برد و هم دولت منتفع می شود.

نجفی منش گفت: اگر خروج قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت عملیاتی شود، به نفع صنعت است، چراکه فضای رقابتی را بالا می برد؛ این درحالی است که خودرو انحصاری نیست و 16 خودروساز و 21 واردکننده رسمی در این فضا وجود دارند.

عضو ستاد ائتلاف بزرگ اتاق بازرگانی در ادامه در خصوص انتخابات پیش روی اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن گفت: امیدواریم  تمام فعالان اقتصادی که می توانند وقت و انرژی کافی برای اتاق بگذارند به هیات نمایندگان ورود پیدا کنند.

وی افزود: پیش بینی این است که مشارکت حداقل 2 تا 3 برابر نسبت به سال های قبل بیشتر باشد . به گفته نجفی منش ، رقابت در این دوره بسیار بالا است و به نظر می رسد همین فضای رقابتی منجر به حضور بیشتر افراد شود.

به گفته وی صاحب نام بودن، مورد قبول اعضای صنف خود بودن و دارا بودن وقت و انرژی لازم مشخصه کاندیدای مناسب است.

وی در تشریح شاخصه های اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: افرادی باید به عنوان عضو هیات نمایندگان وارد اتاق شوند که در صنف خود نیز فردی خوشنام و شناخته شده بوده و درستکار باشد، به نحوی که به دنبال منفعت طلبی شخصی و استفاده از اطلاعات به نفع شرکت و هیات مدیره مجموعه تحت مدیریت خود نباشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین