کد خبر: ۲۸۲۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

هلاکت 90 داعشی در حمله اخیر این گروه به سامرا

پلیس عراق اعلام کرد که در حمله اخیر داعش به سامرا توانسته بیش از 90 تن از اعضای این گروه تروریستی را از پای درآورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: در حمله اخیر داعش به سامرا، نیروهای دولتی عراق با کمک نیروی هوایی ارتش توانستند خسارات زیادی به این گروه تروریستی وارد کنند و موفق شدند والی داعش در شمال غرب عراق را به همراه 90 عضو دیگر این گروه به هلاکت برسانند.

معن افزود: در این عملیات، هفت خودروی حامل مسلسل‌های سنگین متعلق به داعش منهدم شد.

در این عملیات یگان‌هایی از ارتش عراق نیز بلافاصله خود را برای حمایت از نیروهای پلیس فدرال به سامرا رساند. بنا بر اعلام مسئولان عراقی در حمله داعش به سامرا هفت نیروی داوطلب مردمی کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای داوطلب مردمی در منطقه جرف‌النصر (در حدود 60 کیلومتری جنوب غرب بغداد) یک گور دسته جمعی متعلق به تروریست‌های داعش را که شامل 41 جسد بود، کشف کردند. گفته می‌شود که اجساد موجود در این گور متعلق به اعضای داعش است که در عملیات آزاد سازی منطقه کشته شده‌اند.

این منابع افزودند: در منطقه جرف‌النصر بیش از 5600 خانه بمب‌گذاری شده وجود دارد که با هماهنگی وزارت کشور عراق این منطقه در ماه جاری میلادی پاکسازی خواهد شد.

یک منبع در پلیس عراق نیز اعلام کرد: به دنبال انفجار همزمان دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی رستورانی در شهر بغداد، و هتل ایکال این شهر، تعدادی از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند.

این منبع که خواست نامشق فاش نشود، افزود: نیروهای امنیتی عراق محل حادثه را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهند کسی به آنجا نزدیک شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین