کد خبر: ۲۸۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸

کلاهبرداری از 40 شهروند مشهدی/بنگاه دار قلابی دستگیر شد

‌رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری مردی که تحت عنوان آژانس املاک از چهل نفر از شهروندان مشهدی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرهنگ حسین بیدمشکی با اشاره به جزئیات پرونده های واصله جدید به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری گفت: در پی دریافت مرجوعه های قضایی متعددی در چندین روز گذشته از کلانتری خواجه ربیع مشهد مبنی براینکه فردی بنگاه دار با دریافت مبالغی اقدام به تنظیم قولنامه های محضری در خصوص رهن و اجاره منازل کرده و سپس به تعهدات خود عمل نکرده و متواری شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با هدایت رییس این اداره وارد عمل شده و تحقیق از سه شاکی را آغاز کردند، افزود: کاراگاهان در حین رسیدگی به موضوع و همچنین تحقیقات میدانی انجام یافته، تعداد 37 نفر شاکی دیگر را نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی اظهارات آنان اخذ شد.

به گفته سرهنگ بیدمشکی، نکته قابل توجه در تمامی اظهارات شاکیان این بود که کلیه شکات با مراجعه به بنگاهی واقع در منطقه خواجه ربیع اقدام به تنظیم قرار دادهایی برای کاهش اجاره منزل کرده بودند و متهم نیز پس از تنظیم قرارداد، به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و متواری شده بود.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اینکه تعداد شکات به تعداد 40 نفر و ارزش ریالی نیز به 2.5 میلیارد ریال رسیده بود، بلافاصله اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده با حساسیت خاص آغاز و پس از چندین روز کار شبانه روزی نهایتا فرد بنگاهی به نام «حسین» 43 ساله دستگیر و ضمن دلالت به پلیس آگاهی در بازجویی های به عمل آمده به بزه های انتسابی معترف شد.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین