کد خبر: ۲۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

سرطان رابطه مستقیم با شیوه‌ی زندگی دارد

«حساسیت‎های مربوط به بیماری سرطان باید به درستی اطلاع‌رسانی شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جمشید انصاری استاندار زنجان در همایش تقدیر از تلاش‌گران عرصه مبارزه با سرطان، ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی درباره حساسیت‏‌های مربوط به بیماری سرطان به مردم ، گفت: مجموعه دولت با تمام توان همراه با مجموعه‎هایی که به هر طریق در این امر درگیرند در راستای اجرای طرح پویش سرطان در استان عمل می‎کنند که ذکر دو نکته در این خصوص ضروری است، که اجتماعی کردن مساله پیشگیری و درمان سرطان در جامعه مهم‏ترین مساله در این جهت به شمار می‌رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه گاهی اوقات صحبت کردن و میدان دادن به یک موضوع باعث ایجاد حساسیت‏های منفی در جامعه و در نتیجه باعث عدم باورمندی مردم نسبت به موضوعات مطرح شده می‎شود، افزود: حساسیت نسبت به مساله سرطان و پیشگیری و درمان آن امری است که باید نسبت به اجتماعی کردن‌ آن احساس مسوولیت کرد.

وی با بیان این که ایجاد حساسیت در جامعه ممکن است باعث به وجود آمدن نگرانی‏‌های بی‎مورد در خانواده شود، گفت: این وظیفه خطیر باید به درستی در جامعه پیاده شود تا بتوانیم در راستای کاهش این بیماری و نیز تشخیص دقیق آن به درستی عمل کنیم.

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ادامه داد: در گذشته عمده بیماری‎‏های صدمه زننده به مردم، بیماری‎‏های عفونی و واگیردار و جنگ اصلی، مبارزه با این بیماری‏ها در آن شرایط بود، اما هم‎اکنون بیشترین خسارت ایجاد کننده مربوط به بیماری‏های قلب و عروق، سرطان و سوانح است که سرطان در کل دنیا 12 درصد خسارت جانی وارد می‎کند و با توجه به اینکه این بیماری قابل پیشگیری و کنترل است، در همین راستا باید در جهت رویه پیشگیری درمان کار شود.

علیرضا بیگلری خاطرنشان کرد: سرطان رابطه مستقیمی با شیوه زندگی دارد و اگر بتوانیم باورهای غلط شیوه زندگی را از جامعه بزداییم، می‎توانیم سرطان را تا حدودی تحت کنترل قرار دهیم و علاج کنیم. همچنین درمان سرطان، درمان پرهزینه‎ای است و سرمایه‎گذاری در این زمینه می‎تواند به بیماران این حوزه کمک کند.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص بیشترین موارد ابتلا به سرطان در استان زنجان اظهار کرد: بیشترین موارد سرطان در استان مربوط به سرطان پوست، معده، پستان و پروستات است، این در حالی است که درمان سرطان هزینه بالایی دارد و باید حمایت‎های زیادی از طرف دولت و انجمن‎ها در این خصوص صورت گیرد تا بیمار دردی جز درد بیماری نداشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین