کد خبر: ۲۸۲۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

رییس‌جمهور: مردم باید رفاه و زندگی بدون یارانه را تجربه کنند

رییس جهموری تاکیدکرد: وضعیت اقتصادی کشور باید به سمتی پیش برود که مردم به رفاه نسبی برسند و زندگی بدون یارانه را تجربه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر ˈحسن روحانی ˈچهارشنبه شب در جمع علما ، فضلا و طلاب استان اصفهان در تالار اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: پرداخت یارانه همیشگی نیست و تلاش بر این است که یارانه به سمت حامل های انرژی و تولید هدایت شود تا سطح زندگی مردم ارتقا یابد و با رونق اقتصادی همه مردم با عزت زندگی کنند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، وی گفت: یارانه باید به دست قشر آسیب پذیر برسد و وضعیت اقتصادی بگونه ای رونق یابد که حتی قشر آسیب پذیر هم بتوانند روی پای خود بیاستد.

رییس جمهوری گفت: تعالیم اسلام بر مادیت و معنویت در کنار هم قرار گرفته است تا عزت و رفاه و محتاج نبودن به دیگران برای مردم حاصل شود.

به گفته وی، دولت در حد توان خود برای رونق اقتصادی تلاش می کند و در لایحه بودجه 94 نیز در این زمینه تعامل خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد. 

روحانی در بخش دیگر از سخنان خود به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کاری عظیم توسط امام راحل و شاگردان ایشان صورت گرفت و آن معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان بود.

وی با اشاره به نقش و اندیشه حضرت امام راحل در سیر تحولات جهانی گفت: امام راحل نگرش جهانی به دین را اصلاح کردند، واژه هایی مانند ˈآیت الله ˈ ،ˈعاشوراˈ ، ˈمحرم ˈ و ˈ تاسوعا ˈ را وارد ادبیات سیاسی جهان نمودند و با سیره عملی خود به بسیاری از شبهات که نسبت به دین وجود داشت ، بصورت علمی و جامع پاسخ دادند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران که در راس آن ولی فقیه و مقام معظم رهبری قرار دارد به دنیا ثابت کرد که دین قادر به اداره جامعه است و همه ما موظف هستیم تا این مفهوم و اسلام واقعی را با بهره گیری از سیره عملی حضرت امام و رهبر معظم انقلاب به جهانیان معرفی کنیم.

روحانی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دیدگاه شرق و غرب نسبت به دین بگونه ای بود که دین را مخدر جامعه می دانستند و امام راحل در برابر این تهمت ایستادند و قدرت دین را به جهانیان معرفی کردند. 

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: در عصر حاضر دین نه تنها در بین مردم جایگاهی رفیع یافته بلکه راه نجاتی در برابر قدرتهای استعماری و استبدای است. 

روحانی گفت: امام راحل به عنوان یک مجتهد ،مدرس و فقیه دنیا را متحول کردند و واژگان و مفاهیمی جدید در ادبیات سیاسی جهان مطرح کردند. 

به گفته وی، تخریب دین این روزها ،به دلیل ترس از قدرت اسلام واقعی است امام با اندیشه های تابناک و الهی خود به جهانیان نشان دادند که دین قدرت اداره جامعه را دارد.

**** نقش انقلاب اسلامی و اندیشه های امام در سیره تحول حوزه های علمیه 

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در تحول حوزه های علمیه گفت: انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه جامعه نگری بخشید لذا دانشگاه و حوزه های علمیه مسیر والایی را طی می کنند و آن رضایت خداوند و رضایت مردم است. 

به گفته وی،ا فتخار روحانیت و حوزه های علمیه در طول تاریخ این بوده که روی پای خود ایستاده و همیشه مستقل بوده است.

رییس جمهوری با مروری بر تاریخ تشیع در اصفهان و نقش حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: توقع از حوزه علمیه اصفهان بالاست و این نهاد اسلامی جایگاه برجسته ای در جامعه دارد.

**دکتر روحانی:نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی معرفی اسلام واقعی است

رئیس جمهوری در این دیدار همچنین با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی گفت: این نامه به این خاطر بود که اسلام واقعی بر خلاف میل غرب به دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی افزود: دشمنان تلاش می کنند تا اسلام را دین خشونت معرفی کنند. 

رئیس جمهوری به رفتار خشونت آمیز گروههای افراطی اشاره کرد و گفت: منشاء این حوادث، دشمنان اسلام هستند زیرا این رفتارها توسط گروههای افراطی که هیچ ارتباطی با دین ، پیامبر ( ص ) و قرآن ندارند، انجام می شود. 

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی موظفیم اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنیم و به دنیا بگوئیم که دین با خشونت فاصله دارد.

روحانی به تصویب طرح پیشنهادی ایران در سازمان ملل مبنی بر مبارزه با تروریسم و جهان ضد خشونت اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم توانستیم پرچم جهان ضد خشونت را در سازمان ملل متحد برافراشته کنیم . 

رئیس جمهوری اظهار کرد: در حالی این پیشنهاد را در سازمان ملل مطرح کردیم که تعدادی از مشاوران من با دیده تردید به این پیشنهاد نگاه می کردند اما پیشنهاد به گونه ای مطرح شد که مخالفان هم سکوت کردند و به اتفاق آراء تصویب شد. 

دکتر روحانی با بیان اینکه موفقیت های دولت یازدهم کمتر گفته می شود، افزود: دولت یازدهم از نقد دلسوزانه و منصفانه استقبال می کند، نقدی که برای حل مشکلات باشد نه برای هو کردن. 

رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز نیز برای ادامه راه و برای ترویج اخلاق و توسعه کشور در همه زمینه ها نیازمند اتحاد هستیم. 

وی به شعار جدایی دین از سیاست اشاره کرد و گفت: عده ای عنوان می کردند که برای مدیریت و سیاست، دین قادر نیست جامعه را اداره کند اما امام پاسخ دادند، کاری نکنید که دنیا فکر کند در پیچ و خم سیاست، دین جایی ندارد. 

رئیس جمهوری با بیان اینکه دین قدرت اداره جامعه را دارد، تاکید کرد: حکومت اسلامی توانمند و قدرتمند است . 

وی با اشاره به اینکه موفقیت دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم در یکسال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: از پارسال تا امسال با کمک مردم و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تورم 40 و چند درصدی به 16 درصد کاهش یافت. 

دکتر روحانی با بیان اینکه این بدان معنا نیست که قیمت همه اجناس ارزان شده است، افزود: اما اسب سرکش و ویرانگر تورم مهار شده است. 

وی این موفقیت دولت را معجزه دانست و اظهار کرد: نمی خواهم بگویم که در مسائل اقتصادی بدون علم از روایات و احادیث استفاده می کنیم اما دین به ما گفته است که بیاموزیم و آن را بکار گیریم. 

رئیس جمهوری تاکید کرد: وقتی دین، فرهنگ تجربه و علم با یکدیگر تلفیق شود زمینه های توفیق فراهم می شود. 

وی به سابقه علمی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: زمانیکه علوم مختلف از جمله ریاضیات و فلسفه و حتی پزشکی به شکل کنونی در دانشگاهها تدریس نمی شد، این علوم در حوزه های علمیه تدریس می شد. 

روحانی ادامه داد: امام خمینی ( ره ) با قیام خود به دنیا اعلام کرد که اسلام قدرت اداره جامعه را دارد و ما باید با پیروی از اندیشه های امام راحل حواسمان جمه باشد و در سیاست و گفته هایمان آن را رعایت کنیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین