کد خبر: ۲۸۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

مرد جوشکار، طراح گروگانگیری ۶ میلیاردی تاجر آهن

مردان آدم‌ربا که با معرفی خود به‌عنوان مأمور، تاجر کرمانشاهی را ربوده و برای آزادی وی ۶ میلیارد تومان خواسته بودند، در تحقیقات پلیس دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش همشهری، اين گروگانگيري اوايل مهرماه امسال رخ داد. صبح آن روز تاجر آهن از خانه‌اش خارج شد تا به محل كارش برود اما مسافت زيادي طي نكرده بود كه يك خودروي سواري سد راهش شد.

چند مرد از ماشين پياده شدند و مدعي شدند كه مأمور مبارزه با مواد‌مخدر هستند و گزارشي دريافت كرده‌‌اند كه نشان مي‌دهد تاجر آهن يك محموله مواد‌مخدر در اختيار دارد. مرد تاجر كاملا گيج شده بود و خواست چيزي بگويد كه مردان جوان سوار ماشينش شدند و به تهديد او پرداختند و وي را ربودند. آنها ساعتي بعد خودروي پرشياي تاجر آهن را در يكي از خيابان‌ها رها كردند و با انتقال گروگانشان به گاراژي متروكه در اطراف كرمانشاه، دومين مرحله از نقشه خود را كليد زدند.

درخواست ميلياردي

ساعاتي از اين حادثه گذشته بود كه يكي از آدم‌ربايان با خانواده تاجر آهن تماس گرفت و خبر از ربودن او داد و مدعي شد كه اگر براي آزادي وي 6ميليارد تومان دريافت نكنند، گروگانشان را خواهند كشت. خانواده گروگان كه به وحشت افتاده بودند با پليس تماس گرفتند و از همان زمان بود كه تيم‌ ويژه‌اي از كارآگاهان اداره آگاهي براي شناسايي آدم‌ربايان وارد عمل شدند. درحالي‌كه آدم‌ربايان تمامي تماس‌هايشان را از طريق گوشي گروگان انجام مي‌دادند، كارآگاهان توانستند در بررسي‌هاي اطلاعاتي به سرنخ‌هايي از آنها دست پيدا كنند.

چند ساعت بعد، زماني كه گروگانگيران حاضر شده بودند به خانواده گروگانشان تخفيف داده و مبلغ درخواستي‌شان را از 6 ميليارد تومان به 2ميليارد تومان كاهش دهند، كارآگاهان توانستند اطلاعات مهمي درخصوص آنها به‌دست آورند. تنها چند ساعت از نخستين تماس گروگانگيران گذشته بود كه سرنخ‌هايي از مخفيگاه آنها در خارج از شهر به‌دست آمد و آدم‌ربايان زماني كه پليس را در آن حوالي مشاهده كردند و فهميدند كه لو رفته‌اند، گروگانشان را رها كردند و متواري شدند.

دستگيري پس از فرار

تاجر آهن تنها چند ساعت پس از آدم‌ربايي آزاد شد و اطلاعات مهمي در اختيار پليس قرار داد. او گفت: زماني كه آدم‌ربايان مرا به گاراژ متروكه بردند، به باد كتك گرفتند و مجبورم كردند كه كارت عابربانكم و رمزش را در اختيارشان قرار دهم. آنها مي‌خواستند از طريق حساب عابربانكم مبلغ درخواستي‌شان را از خانواده‌ام بگيرند اما وقتي كه پليس را در يك‌قدمي خود ديدند، رهايم كردند و حدس مي‌زنم كه يكي از آنها را از قبل مي‌شناختم.

با اطلاعاتي كه از مرد گروگان به‌دست آمده بود و همچنين تحقيقات درباره گاراژي كه آدم‌ربايان به‌عنوان مخفيگاهشان درنظر گرفته بودند، سرنخ‌هايي از 7مرد كه در آدم‌ربايي نقش داشتند به‌دست آمد. بررسي‌هاي پليس نشان مي‌داد كه طراح اين نقشه، مرد جوشكاري است كه از قبل تاجر آهن را مي‌شناخت.

اين مرد به‌واسطه همكاري با مرد تاجر و خريد آهن از او، نسبت به اوضاع مالي وي اطلاعات زيادي كسب كرده و با قرار دادن اين اطلاعات در اختيار همدستانش، نقشه آدم‌ربايي را طراحي كرده بود. مأموران در ادامه توانستند با شناسايي مخفيگاه مرد جوشكار، او را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند و به اين ترتيب بقيه اعضاي باند نيز يكي بعد از ديگري به دام افتادند اما همچنان يكي از آنها فراري بود. آخرين عضو باند كه از دستگيري همدستانش باخبر شده بود، زندگي مخفيانه‌اي در پيش گرفته بود تا اينكه در نهايت او نيز چند روز پيش از سوي كارآگاهان پليس آگاهي استان كرمانشاه دستگير شد.

به گفته سرهنگ مرزباني، رئيس پليس آگاهي استان كرمانشاه اعضاي اين باند كه برخي از آنها سوابقي ازجمله سرقت در پرونده‌شان دارند به آدم‌ربايي اعتراف كردند و مدعي شدند كه براي رسيدن به ثروت يك‌شبه دست به اين كار زده‌اند. اعضاي اين باند پس از صدور قرار قانوني راهي زندان شدند و پرونده‌شان در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین