کد خبر: ۲۸۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

رییس جمهوری: توسعه کشت گلخانه ای به حل بحران کم آبی کمک می کند

رییس جمهوری توسعه کشت گلخانه ای را کمکی به حل بحران کم آبی در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کم آبی در کشور باید الگوی کشاورزی را تغییر داده و به سمت شیوه های جدید آبیاری در کشاورزی حرکت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه هنگام دیدار از شهرک گلخانه ای پارادایس اصفهان در جمع خبرنگاران به شرایط کم آبی در کشور اشاره کرد و افزود: پیام بازدید امروز من از این شهرک تاکید بر ضرورت بکار گیری شیوه های نوین کشاورزی است.

رییس جمهوری با بیان این که کشور در مسیر خشکسالی قرار دارد، گفت: اکنون راهی جز استفاده بهینه از منابع آب برای توسعه کشور نداریم و کشت گلخانه ای می تواند در این خصوص کمک بسیاری به رشد کشاورزی کند.

دکتر روحانی با اشاره به نقش شهرک گلخانه ای پارادایس برای کمک به پیشرفت کشاورزی در منطقه گفت: این شهرک الگویی برای نشان دادن مصرف بهینه آب و تولید محصولات کشاورزی سالم است.

رییس جمهوری همچنین در خصوص برنامه های دولت برای رسیدگی به معوقات بانکی سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور گفت: عده ای از سرمایه گذاران در سال های گذشته تسهیلات بانکی دریافت کرده اند اما نتوانسته اند به موقع اقساط خود را بپردازند و باید در این میان کسانی را که در زمینه معوقات مقصر نیستند و شرایط اقتصادی کشور در دوره ای باعث شد نتوانند اقساط خود را بپردازند، یاری کرد، دولت با تشکیل کمیته هایی درحال بررسی مسایل این سرمایه گذاران است.

به گزارش ایرنا ، شهرک گلخانه ای پاردایس که امروز مورد باید رئیس جمهوری و هیات همراه قرار گرفت، یکی از بزرگترین شهرک های گلخانه ای صیفی جات کشور است و با 160 هکتار وسعت در 30 کیلومتری شمال اصفهان و در نزدیکی شاهین شهر قرار دارد.

تغییر در الگوی کشت، خلاقیت و استفاده از روش های جدید آبیاری، برخورداری از بخش های جداسازی و بسته بندی مدرن از ویژگی های این مجموعه عنوان شده است.

در این مجموعه گلخانه ای سالانه بیش از پنج هزار تن انواع صیفی جات تولید و بسته بندی می شود که از این میزان حدود 50 درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر صادر و بقیه در بازارهای داخلی عرضه می شود.

این شهرک در سال 1391 با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و طرح توسعه یا فاز سوم این مجموعه قرار است در سال 94 به بهرداری برسد.

در این مجموعه گلخانه ای حدود سه هزار نفر بصورت مستقیم مشغول به کارند و ظرفیت کلی اشتغال آن تا بیش از پنج هزار نفر قابل افزایش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین