کد خبر: ۲۸۲۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

پایتخت اندونزی رکورددار ترافیک در جهان

یک مطالعه نشان می دهد ˈجاکارتاˈ پایتخت 23 میلیون نفری اندونزی در بین شهرهای جهان از بدترین ترافیک برخوردار است. ˈسورابایاˈ دومین شهر بزرگ اندونزی نیز از نظر ترافیک مقام چهارم را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تارنمای ˈجاکارتا گلوبˈ روز پنجشنبه با استناد به یک مطالعه جهانی بر روی ترافیک 78 شهر بزرگ جهان، نوشت جاکارتا شاهد بیشترین ترافیک در بین این تعداد شهر در جهان است.
 
این مطالعه با توجه به سامانه موقعیت یاب جهانی یا ˈجی. پی. اسˈ و براساس حرکت و توقف خودروهایی که به این سیستم مجهز هستند انجام شده است. این مطالعه کشورهایی مانند ویتنام، هند و برخی کشورهای دیگر را شامل نشده است.
 
براساس این مطالعه، ˈسورابایاˈ دومین شهر بزرگ اندونزی که اخیرا شاهد فاجعه هوایی و سقوط پرواز 8501 بود نیز در رتبه چهارم پرترافیک ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.
 
براساس این مطالعه، رانندگان در جاکارتا پرترافیک ترین شهر جهان سالانه به طور متوسط 33 هزار و 240 توقف و حرکت دارند، در حالی که رانندگان در سورابایا چهارمین شهر پرترافیک جهان 29 هزار و 880 توقف و حرکت را ثبت کرده اند.
 
سامانه موقعیت یاب جهانی متوسط توقف و حرکت رانندگان استانبول ترکیه را 32 هزار و 520 مورد ثبت کرده و این شهر در رتبه دوم شهرهای پرترافیک جهان قرار گرفته است. مکزیکوسیستی نیز با ثبت متوسط 30 هزار و 840 توقف و حرکت برای یک راننده در رتبه سوم قرار دارد.
 
این در حالی است که در ˈرتردامˈ هلند تنها شش هزار و 360 توقف و حرکت برای هر راننده در سال ثبت شده است.
 
ˈباسوکی تجاهاجا پورناماˈ فرماندار جاکارتا پس از این که آمار ترافیک این شهر ارایه شد، از آن تعجب نکرد و گفت که ترافیک جاکارتا را انکار نمی کند.
 
وی گفت که ژاپن نیز با توجه به استفاده گسترده از حمل و نقل ریلی همچنان با معضل ترافیک روبروست چه رسد به جاکارتا، اما پایتخت اندونزی نیز برای کاهش ترافیک درپی حمل و نقل ریلی است.
 
آمار نشان می دهد اندونزی 250 میلیون نفری در سال 2012 میلادی برای نخستین بار فروش بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را تجربه کرد و در نیمه نخست سال 2013 بیش از 600 هزار دستگاه خودرو عرضه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین