کد خبر: ۲۸۲۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

میلیاردرهایی که پشت‌پرده تحریم‌های ایران هستند

"از زمانی که لابی موسوم به "پروژه اسرائیل" در دو سال و نیم گذشته موضوع لزوم تشدید تحریم‌ها علیه ایران را مطرح کرده بود، اسنادی که به طور محرمانه بدست نیشن رسیده بود نشان می داد که دو تن از میلیاردرهای امریکای پشت‌پرده سناریوی آغاز شده علیه دولت اوباما هستند. این موضوع همپوشانی شدید راستگرایان امریکایی با رژیم اسرائیل را نشان می دهد."
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نشریه امریکایی "نیشن" با انتشار گزارشی به حضور پشت‌پرده دو تن از معروف‌ترین میلیاردرهای امریکایی در موضوع طرح تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران اشاره کرده است. 
 
به گزارش خرداد، این نشریه لیبرال امریکایی با اشاره به حضور پررنگ لابی‌های رژیم اسرائیل در موضوع وضع تحریم های تازه علیه ایران که از سوی نمایندگان تندرو امریکایی در کنگره مطرح شده می نویسد: "از زمانی که لابی موسوم به "پروژه اسرائیل" در دو سال و نیم گذشته موضوع لزوم تشدید تحریم‌ها علیه ایران را مطرح کرده بود و "جاش بلاک" سخنگوی آیپک نیز این موضوع را به طور علنی اعلام کرد اسنادی که به طور محرمانه بدست نیشن رسیده بود نشان می داد که دو تن از میلیاردرهای امریکای پشت‌پرده سناریوی آغاز شده علیه دولت اوباما هستند. این موضوع همپوشانی شدید راستگرایان امریکایی با رژیم اسرائیل را نشان می دهد." 
 
نشریه "نیشن" در ادامه با اشاره به جزئیات بیش‌تری از کمک رسانی مالی دو میلیاردر امریکایی به نمایندگان امریکایی حامی تحریم و لابی "پروژه اسرائیل" می نویسد: "موضوع خصومت پروژه اسرائیل علیه دولت اوباما و روند مذاکرات هسته‌ای با ایران به سه هفته پیش باز می‌گردد زمانی که رییس‌جمهوری امریکا گزارش داد که عده‌ای "کمک‌کنندگان" به برخی از گروه‌ها درصدد کارشکنی در روند مذاکرات هسته‌ای با طرح موضوع تحریم هستند. نیشن از طریق اطلاعات اسناد محرمانه‌ای که به‌دست آورده متوجه شده که "پاول سینگر" میلیاردر امریکایی و "ریچارد پری" از جمله کمک‌کنندگان اصلی کارزار پروژه اسرائیل بوده‌اند و هر یک یک میلیون دلار به گروه پروژه اسرائیل کمک کرده‌اند." 
 
نیشن در ادامه می نویسد: "پری" از روسای اصلی رسانه‌ای در امریکاست و در شهرهای "نیویورک" و "همپتونز" از جمله یاری‌رسانان اصلی کمپین کلینتون بوده است. او یکی از کمک‌کنندگان اصلی به بنیاد کلینتون است و به همراه همسرش ابایی ندارد از این که نشان ندهد از کمک‌های خود مقاصد سیاسی را دنبال می‌کند و خواستار پیروزی هیلاری کلینتون در صورت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی امریکاست.
 
او به همراه همسرش "لیزا" در سال 2007 میلادی در خانه شخصی‌شان عکسی در کنار هیلاری کلینتون گرفتند که در  روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. نشریه "تبلت مگزین" نیز دو سال پیش در گزارشی اعلام کرد که لیزا پری به شدت تمایل دارد تا هیلاری کلیتون رییس جمهوری بعدی امریکا باشد.
 
پائول سینگر یکی دیگر از کمک‌کنندگان به پروژه اسرائیل از پیروزی اوباما در انتخابات ناراضی بود. او یکی از اعضای موسس ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه نئومحافظه کار است و کمکی 3.6 میلیون دلاری را به بنیاد دفاع از دموکراسی یکی از اندیشکده‌های دست‌راستی امریکا ارائه کرده است. اعضای این بنیاد همواره از تشدید تحریم‌ها علیه ایران و بمباران ایران حمایت کرده‌اند. او هم‌چنین همواره از انستیتوی امریکن اینترپرایز که نزدیک به جورج دابلیو بوش است حمایت کرد. این بنیاد یکی از حامیان اصلی حمله نظامی امریکا علیه عراق بود."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین