کد خبر: ۲۸۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶

جزییات برخورد با تاکسی‌های فاقدکارنامه هوشمند

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز طرح ضربتی برخورد با رانندگانی که فاقد کارنامه هوشمند هستند خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات اجرای طرح شهاب، گفت: از ابتدای سال جاری بحث تعویض کارنامه‌های سنتی و پروانه‌های قدیمی رانندگان تاکسی به کارنامه‌های هوشمند در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با استفاده از کارنامه‌های هوشمند امکان نظارت حداکثری بر فعالیت رانندگان تاکسی را به وجود می‌آورد گفت: با این حال کمتر از 10 درصد رانندگان تاکسی‌های شهر تهران از تعویض دفترچه‌های قدیمی خود به کارنامه‌های هوشمند امتناع کرده و بر همین اساس از ابتدای اسفندماه سال جاری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران طرح ضربتی شهاب در راستای برخورد با این رانندگان تاکسی آغاز می‌شود.

رانندگان دارای کارنامه‌های قدیمی حق ورود به محدوده طرح ترافیک را ندارند
وی با بیان اینکه تاکسی‌های فاقد کارنامه‌های هوشمند توسط عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف و بر روی آن‌ها اعمال قانون می‌شود گفت: چنانچه این افراد قبل از بهمن‌ماه نسبت به تعویض دفترچه‌های قدیمی اقدام نکنند، ورودشان به محدوده طرح ترافیک نیز ممنوع می‌شود.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این رانندگان توسط مرکز کنترل هوشمند سازمان تاکسیرانی شناسایی و مشخصات آن‌ها احصا شده است گفت: این تاکسی‌ها به محض ورود به محدوده طرح ترافیک مشخصات‌شان توسط دوربین‌ها، ثبت شده و جریمه می‌شوند.

مظفر با تاکید بر این نکته که رانندگان دارای کارنامه‌های قدیمی حق ورود به محدوده طرح ترافیک را ندارند گفت: در گام بعدی کارت سوخت تاکسی‌های فاقد کارنامه هوشمند باطل شده و سهمیه بنزین مازاد آن‌ها قطع خواهد شد.

وی همچنین از معرفی این رانندگان تاکسی به حراست سازمان تاکسیرانی خبر داد و گفت: حتی ممکن است این رانندگان از حق تاکسی خلع ید شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه طرح ضربتی "شهاب" در کلیه معابر شهر تهران اجرایی می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کارنامه‌های هوشمند در مبادی ورودی پایانه‌های تاکسیرانی،‌ دوربین‌ها و همچنین سیستم‌های RFID برای هر تاکسی نصب شده است که به محض ورود پلاک این خودرو کنترل و در جداول مخصوص اطلاعات آن ثبت و در پایان روز خودروهای فاقد فعالیت و غایب مشخص می‌شود و توسط سامانه پیامک اخطار برای این رانندگان ارسال می‌شود.

تجهیز خودروهای گشت تاکسیرانی به دستگاه‌های کارتخوان
وی همچنین از تجهیز خودروهای گشت تاکسیرانی به دستگاه‌های کارتخوان خبر داد و گفت: بر همین اساس کارنامه هوشمند راننده تاکسی متخلف توسط این دستگاه پردازش شده و امکان ثبت تخلفات رانندگان تاکسی به صورت میدانی، امکانپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمامی عملکرد رانندگان تاکسی و تخلفات‌شان در کارنامه هوشمند ثبت می‌شود، گفت: حتی شکایات مردمی که در سامانه 1888 در مورد تاکسی‌ها ثبت می‌شود، به صورت مکانیزه در کارنامه آن‌ها ذخیره می‌شود.

مظفر با اشاره به اختصاص نمره منفی به رانندگان تاکسی گفت: در آیین‌نامه جدید علاوه بر اختصاص نمره منفی به رانندگان تاکسی به علت تخلف، بهای پرداخت خسارت نیز در نظر گرفته شده است و همچنین عملکرد مثبت تاکسیرانان در کارنامه آن‌ها قید خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین