کد خبر: ۲۸۲۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹

بان کی مون: کشورها به تعهدات مالی خود برای بازسازی غزه عمل کنند

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه در نشست اتحادیه کشورهای عرب با یادآوری وخامت شرایط زندگی ساکنان نوار غزه بعد از جنگ 50 روزه، از کشورهای متعهد به کمک های مالی برای بازسازی این منطقه خواست تا هرچه سریعتر دیون مورد تعهد خود را پرداخت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، بان کی مون در نشست اتحادیه کشورهای عرب در مقر اصلی سازمان ملل با یادآوری کندی روند بازسازی خرابی های ناشی از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پرداخت سریع دیون مورد تعهد کشورها برای شتاب بخشیدن به عملیات بازسازی این ویرانی ها را خواستار شد.

وی افزود: این کشورها با احترام به تعهدات بین المللی خود و با سرعت بخشیدن به عملیات بازسازی غزه، می توانند امید را به مردمان این سرزمین بازگردانند و زمینه رهایی آنها از محاصره را فراهم کنند.

شماری از کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست ماه اکتبر(مهر-آبان) سال 2014 با حضور بان کی مون تقبل کردند که از طریق کمک های مالی، بودجه پنج میلیارد و 400 میلیون دلاری لازم برای بازسازی ویرانی های ناشی از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تامین کنند.

این بودجه قادر خواهد بود علاوه بر ترمیم خرابی های اماکن مسکونی ساکنان نوار غزه، ترمیم و بازسازی اردوگاه های آوراگان در بخش های زیادی از این سرزمین را نیز امکانپذیر و امکان اسکان بیش از 55 هزار آواره فلسطینی در این منطقه را فراهم کند.

براساس آمار سازمان ملل، تهاجم 50 روزه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه علاوه بر کشتار بی رحمانه بیش از 2 هزار نفر که بیشتر آنها غیرنظامیان فلسطینی بودند، موجب خسارات سنگین و ویرانی بیش از 100 هزار واحد مسکونی در این منطقه شد و 600 هزار نفر از ساکنان این خانه ها را نیز آواره کرد.

گزارش های سازمان ملل نشان می دهد، ساکنان جنگ زده این مناطق با گذشت بیش از هفت ماه از این حمله وحشیانه، هنوز به دلیل کمبودهای شدید معیشتی از جمله بی آبی های طولانی، در شرایط دشوار و اسفباری به سر می برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین