کد خبر: ۲۸۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

10 برابر شدن ترافیک شبکه موبایلی جهان تا سال 2019

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه دنیای اقتصاد: شرکت سیسکو در آخرین گزارش جامع خود اعلام کرد حجم ترافیک داده‌ در شبکه موبایلی جهان طی ۵ سال آینده ۱۰ برابر می‌شود.

شرکت سیسکو در آخرین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که طی سال ۲۰۱۴ میلادی حجم اطلاعات رد و بدل شده در شبکه موبایلی جهان ۳۰ اگزابایت بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی از ۲۹۲ اگزابایت هم فراتر می‌رود.

برای آگاهی بیشتر بد نیست بدانید که هر اگزابایت معادل یک میلیارد گیگابایت محاسبه می‌شود و سیسکو توضیح داده است که ۲۹۲اگزابایت را می‌توان معادل ۶۵ تریلیون عکس منتشر شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام یا ۶ تریلیون کلیپ ویدئویی در یوتیوب دانست.

بر اساس اطلاعات مندرج در «فهرست شبکه‌های بصری سیسکو»، محققان حضور هرچه بیشتر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی را عامل رشد هرچه بیشتر در شبکه اطلاعاتی جهان می‌دانند.
در سال ۲۰۱۴ میلادی ۸۸ درصد از انتقال اطلاعات در شبکه موبایلی جهان مبتنی بر شبکه مخابراتی 3G بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۹۷درصد برسد.

همچنین گفته شد که در سال گذشته 3/ 4میلیارد دستگاه الکترونیکی موبایلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ میلادی 2/ 5میلیارد دستگاه موبایل توسط مردم جهان مورد استفاده قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین